Vem fan är Gun?

Ramlade in på facebook förut som det ibland händer att jag göra. Hittade en länk till Tims senaste inlägg i hans blogg och tänkte att det här blir en stunds underhållning.

Insåg ganska snabbt bland felstavningar och särskrivningar, att han hade gjort vad jag tänkte göra: Sammanfatta förra veckan med kärlek!

 

Vecka 44 och vad vi på jobbet kallar för ”Boda Booooo”, vår årliga spökvecka. 8 dags kaos skulle man också kunna kalla det. 4000 pers, öppet 09.00 till 22.00, inte en lugn stund. Shit, tänker ni, men inte jag. Det finns absolut inget roligare och det har bara att göra med att man får leta länge innan man hittar bättre arbetskamrater än mina och när alla är taggade till max kan det inte bli annat än succé!

 

Hur vi har löst problem den här veckan:
- ”Kan du ta en info?”

- ”Ta’n i mun, Gun!”

 

- ”Kan du gå ner i källaren?”

- ”Ta’n i mun, Gun!”

 

- ”Kan du ta kassan?”

- ”Ta’n i mun, Gun!”

 

- ”Kan du tända facklorna?”

- ”Ta’n i mun, Gun!”

 

Mogna klubbens sammanträde kan man kalla veckan för med andra ord.

Frågan vi alla har ställt oss: VEM FAN ÄR GUN?

 

Släppt löst lite spöken, häxor och gorillor i banorna också. Min favorit häxa var den som uppenbarade sig i lördags kväll när jag, Jennie, Tim och Dennis var kvar på jobbet. Se bild på den vackra längre ner.

 

Underbar vecka har det varit och det är bara för ALLA mina arbetskamrater är bäst!

Det är alltid roligast att jobba när mycket personal är inne, speciellt för man ser de flesta som nära vänner, inte arbetskamrater.

 

Dock så var några av dem inte värda vatten i söndags morse, haha!

Skulle jobba med Jennie, Dennis (de två praktikanterna även kallade) och Tim men kände att jag faktiskt skulle behöva en sovmorgon. Mutar dem med hallonpaj för att få börja 10.00 istället för 08.00 och det gick de med på .

Vaknar och försöker ta mig ur sängen, gick sådär faktiskt… Ville verkligen inte kliva upp, hade det underbart bra i varma sängen. Dennis skickar ett SMS och frågar om jag kan köpa med snus när jag kommer in. Absolut, svarar jag, men då kommer jag inte in förens 10.30!


Dök in på jobbet vid 10.45 (ja, ja…) och tänkte att nu ska jag få igång alla med att riva halloweenpynt och märka upp allt.

Öppnar dörren och är redan smått irriterad på att jag har fått gått upp ur sängen.

Det första jag hör när jag kommer in är:
”Heeej! Här kommer hon ju, vi stod just och tala om dig och diskuterade om du skulle behöva komma in idag överhuvudtaget!”

GAAAAAAAAH, skämtar ni med mig? Fick frågan lite snabbt om jag ville vända i dörren men då blev jag sur och sa att jag kan lika gärna jobba för nu är jag ju här, borde ha åkt hem igen.

Tar två steg in innanför dörren och ser att allt halloweenpynt är ner taget:

”Snälla, säg att ni har märkt upp allt pynt när ni har tagit ner det?”

”Borde vi ha gjort det? Det ligger där inne i en hög.”

Det jag vill komma till med den här historien att jag är mycket ledsen över vad som händer sen, när Vulkanutbrotts-Erika kommer fram.

Tror att det märktes ganska snabbt att jag blev sur för Jennie och Dennis försvann väldigt fort upp i huset och Tim fixade mackor och kaffe åt mig, haha… När jag hade ätit blev jag glad igen. Men skäms faktiskt lite över det.

 

Nej men som vanligt blev ju det här väldigt ointressant.

Men men, kärlek till mina arbetskamrater, det är det jag vill säga!











Tydligen finns det bara bilder på Dennis, Tim, Jennie och mig från Boda Boooo i år.
Kanske bara vi som fortfarande är unga nog att tycka det är kul att leka med kameror?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback