Busy, Busy!

Yes, nu är det som vi gillar det!
Mycket ska hända och det är på kort tid!


Vi börjar med en heldags jobb imorgon. Högsäsongen är snart över och även trotts att man kommer sakna den, som man gör varje år, kommer det bli skönt att det lugnar ner sig lite nu. Allt har gått på högvarv nu i en månad så lite tid att vila kommer vara på sin plats. Men denna vecka fortsätter vi att köra på precis som vanligt.

 

På fredag tar Kusin Mackan studenten i Kristinehamn. Jag har dagen till ära tagit ledig, men det blir inte alltid som man har tänkt sig. Halv sju på fredag kväll börjar jag jobba och sen får vi se hur sent det blir. Ska jobba i baren på jobbet vilket jag tycker är grymt kul så det gör mig inget. Blanda lite drinkar, lyssna på en trubadur och snacka lite skit, prefekt jobb.

 

Lördag kl. 08.00 börjar jag jobba igen. Heldag på Boda innan det blir semester resten av juni, är inte jag förtjänt av det?

Lördag kväll måste det väl hända något kul, va? Kanske hitta ett trevligt gäng att dricka lite vin med? Jag är öppen för förslag.

 

Söndag och sovmorgon, det gillas.

Under dagen har jag inga planer alls, men på kvällen har jag och tjejerna i köket (mest de) beslutat oss för en liten semester-fest på jobbet. Jag, Angelica, Ida, Camilla, Eric och kanske någon mer firar semester! Det gillas!

Måndag och den årliga Bodas sommar resa. Var det bär av? Ingen aning men vi kommer hem tisdag vid lunch. Av erfarenhet vet jag att detta kommer bli awesome! Återkommer efteråt med detaljer och kanske en och annan bild…

 

Onsdag blir en tvättdag!

Torsdag! Erika och Jess goes camping over midsommar för tredje året i rad, it’s gonna be great! Speciellt i år när vi har en alldeles egen van att campa i och slipper sova i ett trångt litet tält.

Förra året under midsommar raggade vi ju även upp grabbarna från Lidköping så vi slänger med ett par, tre sådana på vår campingtripp i år också: Patrik, Fredrik och Erik.

Hemma igen på söndagen.

Destination: Lysekil!

 

Precis som jag gillar det och vill ha det, fullt upp! Nu mår jag som bäst!

Jag vet att en semester sitter på sin plats just nu eftersom jag som vanligt började 08.00 imorse men fick sms av min chef 08.30 där det stod: ”Är du vaken?”. Lite halvjobbigt att behöva svara: ”Nej tydligen inte. Kommer om en kvart!”.

 

Vad ska ni göra på midsommar?


Jess och jag på väg på campingtripp midsommar -10

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback