Förstår inte hur att arbetslösheten i detta land kan vara så hög när det faktiskt finns jobb som dessa!

Var på Ica och handlade nyss. I affären stod en försäljare och haffade mig när jag gick förbi. Hon sa:

- ”Använder du rakhyvlar ibland? För i så fall ska du prova de här. De kommer paketerade fyra-och-fyra och de har tre blad för extra mjuk rakning. Köper du dessa idag så får du även med en rakgel…” och så fortsatte hon att babbla på samtidig som hon visade upp rakhyvlarna för mig och demonstrerade dem för mig.

Till slut sa jag bara: ”Ja men lägg dem i korgen då!”

 

Det här är kul på många sätt:

1.       Frågan ”använder du rakhyvlar ibland?” Ja, det är ju 2011… är det någon som någonsin svarar nej på det? Känns som sist en 22 årig tjej svarade nej på den frågan var någon gång 1973..

2.       Det var rakhyvlarna jag alltid använder! Varför demonstrera dem för mig? Så många gånger som jag använt dem. Kan ju även säga att de fungerar precis som vanliga rakhyvlar dessutom.

3.       Jag gick plus en flaska rakgel. Hade inte hon lagt paketen i min korg hade jag först försökt hittat hyllan, sedan lagt dem i korgen själv, för att sedan missa den flaskan jag fick. Tror hon sparade in 30 sekunder åt mig på Ica.

4.       Varför har Ica anställt någon som står i affären och tvingar på kunderna rakhyvlar. Tycker det är okej med provsmak på mat, men hyvlar?

5.       När jag sa att hon kunde lägga ner dem i min korg såg hon först besviken ut och tog bort dem innan hon reagera på att jag sa ja… det är nog inte många som säger ja till henne.

 

Nåväl, efter en mycket händelsesnål dag var detta ganska roligt.


Kommentarer
Postat av: Murra

Hahaha vafan?!

Postat av: Erika

Murra: haha eller hur? =P

2011-04-03 @ 23:28:33
URL: http://erijka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback