Vinter?

Den senaste tiden har jag gått och känt på mina element, som har varit iskalla, och tänkt ”hur kan det vara så himla varmt i min lägenhet?”. Jag har haft balkongdörren öppen varje dag för att vädra och slippa värmen… fram till idag!

Tror det är vinter på Frödingsvägen nu alltså! Snön är nära i alla fall. Sitter med filt och fryser. Kanske ska tända lite ljus och ta vara på hösten. Tyvärr är inte lägenheten som mysig för övrigt just nu eftersom hela mitt place borde städas! Men det är inte så rockigt.

 

Det bästa med hösten är i alla fall te! Te, te, te i massor. Det är min filosofi. Med honung.

Jag har alltid haft min honung i kylskåpet, vilket man inte ska ha utan man ska ju ha den i skafferiet. Så igår gjorde jag det! Jag flyttade honungen till skafferiet. Det höll på att kosta mig livet för en stund sen.

 

Öppnade skafferiet, som är placerat över huvudhöjd på mig. Jag skulle ta fram ett paket müsli för att provsmaka för att se om jag var sugen på dem helt enkelt.

När jag flyttade paketet slog det till kartongen med alla teer som i sin tur slog ner honungen från hyllan. Burken kom farande i en himlans fart mot huvudet på mig och jag reagerar genom att smasha burken, som det vore en volleyboll, rakt ner i micron och bruken landade tillslut bakom micron.

När jag tog upp burken bakom micron hittade jag även mitt solkort, vad synd att jag inte hade letat efter det.

 

Okej, det här handlade ju inte om någonting, mer än jag fortfarande är sur att min lägenhet är stökig.

Jag säger som Pölsa: ”Det är förjävligt att ingen kan städa!”


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback