Presentera brudarna! ♥

Okej, tänkte att här skriver jag ju alltid på om mina kära vänner och våra tokigheter, men en del som läser detta kanske inte vet vilka de är? Här kommer en presentation av mitt tjejgäng!



Jessica
a.k.a. Jessi James, Jess, Jessi, Schessicat.

Bästis som pluggar till ambulans- och akutsjukvårdare i Örebro.

Uppvuxna i husen bredvid varandra, där Jessica fortfarande bor, och har semestrat och fira alla högtider ihop sedan vi var ca 7 år.

En sak Jessica gillar så är det ekorrgos, tolka det som ni vill. Hon är även en av de få som lyckas supa sig till en stammande röst.

Älskar dåliga skämt och färgen grön men äter inte tomat.

Status: Singel


 




Tina
a.k.a Tippi Trögo

Träffade Tina första gången när jag var 4 dagar gammal och nu bor vi två hus ifrån varandra.
Tina bor inte ensam utan med sin katt Belse som är en mycket speciell katt.

Tina pluggar till idrottslärare i Karlstad.

Hon kan ha en väldigt envis sida och ibland även en ganska galen, mycket rolig sida, speciellt om hon är trött. Hon har även väldigt bra filmsmak!

Tina är den enda i mitt tjejgäng som har tagit alla banorna på Boda.

Status: Katt

 








Jenny
a.k.a. Jenkan, Stjärten, Chair, Chairtenny, Jenk

Jenny har precis flyttat in i huset bredvid mitt.

Vi träffades när vi började gymnasiet, men några veckor in i första terminen kom vi även fram till att vi lekte som barn.

Jenny har även just börjat plugga på Karlstad Universitet till förskolelärare.

Spela aldrig spel med Jenny och om du kommer på tanken att göra det så se till att hon vinner.

Jenny äter även alltid upp mina tomater i hamburgare, sallad och liknande, vilket är bra så jag slipper kasta dem.

Titta ALDRIG på film med Jenny.

Status: Singel



 



Emelie
a.k.a. Murra, Murri, MurrMurri MurrMurr, MurriPurri

Bor i Bråten, men har även en lägenhet några hus ifrån oss andra som hon inte har bott i på länge. Hon började i vår klass några veckor in i höstterminen i trean.

Emelie har finne i blodet och det gör att hon vet hur man festar, dock inte tillräckligt mycket för att kunna festa i en bastu.

Emelie är även den största djurvän jag känner och har bl.a. rädda en kanin.

Hon gillar roliga sånger som ”Rus” och ”Jukebox Junkie” och musikkarriären startade tidigt då hon som liten var med i TV4s ”Småstjärnorna”.           
Hon gör dessutom de godaste mockarutorna i hela världen!

Status: Jerry



 



Sophie
a.k.a Sophiv, Sofie

Sophie bor i samma trappuppgång som Jenny tillsammans med sin katt Robinson-Jesus som brukar backstabba folk i ryggen.

Sophie är den som smugglar Pringles paprika i resväskan hem från Turkiet.

Sophie har även även jobbat två säsonger i fjällen, både Åre och Sälen.

På sommaren brukar Sophie och tjata om att hon vill ha snö och kallt, mest så hon ska kunna åka bräda.

Sophie har namnsdag den 14 september då det är ”Ida” i kalendern. 

Sophie gillar ”Hem till midgård” och TurkyHunkies.

Status: Katt



 




Ellinor
a.k.a. Splirren, Blirren

Ellinor är en av de få av oss som inte har bott eller bor på Frödingsplan, dock brukar hon vara här en hel del eftersom hennes pojkvän bor här och vi hoppas att hon snart med gör det.

Ellinor och jag gick på gymnasiet tillsammans och det var där vi lärde känna varandra.

Man kan alltid lita på att Ellinor dyker upp när hon har sagt det, men man vet inte alltid när.

Ellinor kan göra riktigt starka Jellyshots som sätter snurr i huvudet på vem som helst och hon har också en jättevit cykel.

Ellinor gillar ”Sex and the City” och var min sidekick på “Sex and the City 2”.

Status: Aid



 



Anna-Karin
a.k.a Anna, Anna-Berta

Anna och jag är uppvuxna på samma gata i Strömtorp där vi har lekt ihop sen vi var bara några år.

Anna har också bott på Frödings men bor nu med sambo i Degerfors.

Anna öppnade i våras en underklädesbutik i Karlskoga.

Anna är den som har infört ”två fingrar-dansen” som går ut på att man sträcker ut två fingrar framför sig på en rak arm och sedan gungar med armen upp och ner. Den här dansen kom Anna på enda gången vi har sett henne riktigt dragen.

Ibland har Anna lite svårt för att berätta roliga saker då hon brukar bryta ihop själv och skratta till ingen hör vad hon säger. Ibland när hon skrattar brukar hennes öron bli röda.

Förr gillade Anna hårspray jättemycket och när vi gick på gymnasiet bukar hon gå runt med nästan alla hon ägde i en väska. Frågade man efter något så visste man att Anna hade det!
Status: Emil



 



Cathrine
a.k.a. Catte

Cathrine är den i vårt gäng man ser minst av. Hon är alltid upptagen med något viktigt, men är det fest eller utgång brukar hon dyka upp.

Cathrine är den av oss som mest sällan av oss är på Frödingsplan.

Cathrine är den som alltid lyckas med sådant ingen annan lyckas med vilket ofta får oss andra att skratta tårar, det är hennes charm att ha sådan otur/vara klantig. Första veckan på gymnasiet var det t.ex. många som dömde Cathrine när hon tappade saltkaret i beanässåsen som hela skolan skulle äta eller tryckte på kaffemaskinen i cafeterian så det forsa kaffe över hela golvet.

Cathrine gillar katter och att pilla bort pappret på snusdosor.

Status: Sjögren




Okej, det här lär jag få igen för, men jag hade i alla fall kul när jag gjorde det..


Kommentarer
Postat av: Anna

haha jag skrattade, du prickar oss ju direkt ! Jag uppskattade detta suuper mycket ! du är goo tjejen! kram på dig <3

Postat av: Erika

AnnaBerta: Haha vad bra att du tog det så. Jag hade jättekul när jag gjorde det.. ;P Puss <3

2010-09-16 @ 15:08:51
URL: http://erijka.blogg.se/
Postat av: Jenny

haha det var riktigt roligt att läsa faktiskt :D <3

2010-09-16 @ 17:59:32
URL: http://jennysjogren.blogg.se/
Postat av: Erika

Jenny: Haha vad bra.. ;P <3

2010-09-16 @ 19:17:19
URL: http://erijka.blogg.se/
Postat av: Murra

Klockrent Erika! Superkul att läsa ju :D Och sen som pricken över - bilderna efter att man läst haha :D

2010-09-17 @ 10:52:57
URL: http://murra.blogg.se/
Postat av: Erika

Murra: Haha vad bra! =) Roligt att ni tyckte det var lika roligt som jag tyckte det var! ;D

2010-09-17 @ 12:35:05
URL: http://erijka.blogg.se/
Postat av: Jessica

haha kuuul !! Erika I lööv you !

2010-09-20 @ 21:13:50
Postat av: Erika

Jessi: Haha bra där.. ;D Löööv U 2!

2010-09-22 @ 12:32:39
URL: http://erijka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback