Jag minns en tid…

… då fredag och lördag kvällarna var något att se fram emot.

Man skyndade sig hem från var man än var för att slå sig ner i TV-soffan och titta på alla bra program som visades.

 

Hela eftermiddagen hade man laddat upp för TV-kvällen, dippen stod på kylning i kylen och godispåsen var upphälld.

 

Hemma hos pappa var det alltid chips och dipp som stod på schemat. Och när det var slut gick alltid pappa och satte på en kastrull popcorn. Där började ofta TV-kvällen med någon god mat också. Och gröna böner! Alltid gröna böner!

 

Hemma hos mamma fanns det alltid överdrivet mycket godsaker. Minst två sorters chips, en påse ostbågar och en godisskål. Det fanns alltid en flaska Cola och en flaska Fanta, eftersom jag inte dricker Cola. När Colan var slut gick alltid alla in på min Fanta.

Sedan började det: Fångarna på Fortet, Expedition Robinson eller någonting annat superbra!


Jag vet att det inte bara var mina fredagars och lördagars kvällar som såg ut så här, utan jag tror att säkert 8 miljoner svenskar hade sina egna helgkvällar som alltid slutade med att man satt i soffan och tittade på ett av de här programmen alla var tvungna att följa!

 

Vad vill jag säga med det här nu? Vart i helvete tog alla dessa bra TV-program vägen?

Här sitter jag en fredags kväll och hade för en gångs skull ladda för TV-kväll men det är ju absolut ingenting på TV!

Jag tror att alla svenskar mådde bättre när de tittade på TV en fredags kväll för 10 år sedan än vad de gör nu!

 

Nej men jag får väl sätta mig och zappa mellan en värdelös film från 1996 och ”Smallville”. Eller ska jag kanske se ”Kulturnyheterna”? Shit, popa popcornen för dessa program!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback