En solskenshistoria!

Nu ska jag berätta en riktig solskenshistoria!

Min morfar Tore fyller 86 nu i december.

Hans favoritintresse, förutom att åka Ålandsfärja, är att gå på Degerfors IF:s hemmamatcher. Det är sällan han missar en av dem.

 

Så, för några veckor sedan var Morfar på en DIF-match när han plötsligt kommer på att han har tappat sin hörapparat!

Morfar börjar självklart leta efter den där han har stått och runt omkring. Eftersom morfar har tappat sin hörapparat hör inte han när speekern på matchen börjar ropa ut att de har hittat en hörapparat som kan fås tillbaka, så morfar forsätter leta och såklart utan resultat!

 

Ett tag senare (dagar eller kanske veckor) så står min moster Christina på OKQ8 i Degerfors där hon jobbar. In kommer det en kund och börjar jiddra om någonting Moster inte hör, utan svarar kort och gott ”Va?”. 

Kunden upprepar sig igen och det gör min Moster med: ”Va?”.

Följande dialog uppstår då:
- ”Men du borde ju ha den där hörapparaten jag hittade på Stora Valla!”

- ”Har du hittat en hörapparat på Stora Valla?!”

- ”Ja!”

-”Men det är ju farsans hörapparat!”

 

Så det här är historian om hur min morfar tappade sin hörapparat men fick tillbaka den tack vare att min moster hör lika dåligt!
En solskens historia!


Morfar


Moster


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback