SVERIGES VÄRSTA BUSSÅKARE!

Jag måste berätta vad klantigaste i världen (jag) gjorde idag!

Igår blev det lite fest. Några av Jess innebandytjejer skulle ha fest hemma hos Emelie Karlsson så jag hängde på dit efter jag varit hos pappa och ätit. Jag ställde kvar bilen hos pappa eftersom vi skulle festa i Degerfors.

Vi var sex tjejer som satt hos Emelie och sedan skulle vi in till Red Brick för Jennie har fått jobb där.

När klockan började närma sig börja vi diskutera hur vi skulle komma in till Karlskoga. Jag föreslog taxi men det blev nedröstat. Då sa någon buss. Då vänder sig Jess mot mig och säger:

- ”Erika, vet vi hur man åker buss eller?”

Haha, nja jag tror inte det eftersom vi ALDRIG åker buss.

Hur som helst så kommer mamma och hämtar oss allihop och vi åker in till Karlskoga.

Vi ska göra ett snabbt stopp hemma hos mig och då säger jag till mamma som alltid har klagat på att jag inte kan backa med bilen:

-” Kolla vad duktig jag har varit och backa in bilen när jag skulle parkera!” Sen gick jag ut ur bilen och upp till mig.

Mamma hade frågat Jess om Jess såg bilen och Jess hade svarat något i stil med ”Men den står ju i Degerfors…” Haha bra gjort, Erika, du backade in bilen igår men efter det har du faktiskt flytta på den!

 

Vi åkte till Red Brick och satt där ett tag innan jag blev lämnad av alla. Men det gjorde inget, jag hjälpte(?) Jennie och stänga, haha.

 

Så idag kom jag på att de Jessica sa igår om att vi inte vet hur man åker buss verkligen stämmer. Jag vet inte ens hur man går på en buss!

Jag hade skyndat mig till bussen och kom till busskuren ca 5 min innan bussen skulle komma. Jag satt med ipoden i öronen och höll på med min mobil. Jag tittade upp och får se att bussen har stannat framför mig utan att jag har märkt det och när jag reser mig för att gå dit så åker bussjäveln ifrån mig! Jag missade alltså bussen trotts att jag satt i busskuren! Det kan det nog bara varit jag som har gjort.

Alltså: SVERIGES VÄRSTA BUSSÅKARE!

 

Bjuder på lite bilder från igår i stället!






















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback