Inga konstigheter!

Nu måste jag uppdatera lite.

 

I förgår bestämde jag, Jenny, Tina och Blirren att vi skulle vara uppe hela natten (yeah right) men vi ville ju göra någonting också. Blirren var jättesugen på godis, Jenny ville åka på guidad tur i Bruket och Tina hade typ somnat. Då kommer jag på att vi ska gå till Statoil och köpa godis. Jenny och Blirren typ vägrade och ville att jag skulle ta bilen men det är ju inget rockigt när man vill göra något galet. Tina däremot som älskar galna saker hoppa upp ur soffan och var med på en gång. Vi lovade Jenny och Blirren att åka till Bruket om de följde med till Statoil.

Precis när vi skulle gå ser vi att det snöar hur mycket som helst ute, då blev det tvär-nej från Jenny och Blirren, de skulle inte med. Men jag och Tina gick.

Vi startade från Tina kl. 00.00 och var tillbaka hos Tina 01.20, då hade vi stannat en snabbis hemma hos mig. Shit, vad kul det var.. Det galna är att det verkligen var kul med.

Vi hade två tävlingar på vägen och jag vann bägge:

Hur många gånger kommer vi halka:

Tina: 42 gånger

Erika: 27 gånger

Rätt svar: 33 gånger

 

Hur många bilar kommer vi möta/bli omkörda av bilar på samma väg vi går:

Tina: 27 st

Erika: 9 st

Rätt svar: 3 st.

 

Haha, när vi kom tillbaka kan jag säga att det inte blev Bruket i alla fall!

 

I natt satt jag hemma hos Tina igen, då ringer telefonen 00.09 och det var två gymnasieelever (har lovat att jag inte ska avslöja dem) som ville låna två täcken eller filtar. När jag frågade dem vad de skulle ha dem till berättade de att de var på väg från Karlstad och hade kommit på smarta idén att sova i bilen utanför skolan så de slapp åka fram och tillbaka till Degerfors eftersom de ändå skulle till skolan imorgon. Jag sa något i stil med ”idioter” och att jag inte var hemma, Tina hade inte heller några täcken att låna ut. Jag frågade dem ju också fall det inte var smartare av dem att åka hem eller i alla fall sova på min soffa men nej, de hade bestämt sig.

 Kl. 01.24 fick jag ett sms av de här gymnasieeleverna där det stod ”Kan vi komma?”. Haha, då har de suttit i bilen i över en timme och försökt sova, en av dem hade till och med lyckas somna.

De kommer hem till mig och kryper ner i soffan fullt påklädda och ska sova. Då frågar jag såklart hur de över huvudtaget kommit på den här idén och fick svaret: ”Det började med att vi skulle vara miljövänliga…” , alltså inte ta bilen både fram och tillbaka från Degerfors, men de hade kört runt i Karlskoga och leta täcken så de hade nog varit mer miljövänligt för dem att bara åka hem.

Så imorse vaknade de på min soffa kl. 07.55 för att mobilen var urladdad, de klev upp, en av dem drog en mössa på huvudet, sen åkte de till skolan till kl. 08.00.

Underbart gjort alltså!

 

Nej nu ska jag göra mig ordning för att gå till jobbet, sen ikväll blir det nog till Tina igen.  
Jag lyckades också välta ett glas cola över Cluedo igår, men allt går att rädda med en hårfön.

Sophie kommer hem idag med så i helgen ska vi träffa henne.


Min promenadkompis!


Kände bara för att slänga in den här bilden helt utan anledning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback