Hur man spelar ”Otto”!

Ikväll har jag uppfunnit ett nytt spel som heter ”Otto”.

Folk har redan börjat fråga hur man spelar detta spel så det är väl inte mer än rätt att jag slänger ut reglerna.


Kom ihåg att det är jag som kommit på detta spel och jag har patent på det!

 

Förberedelser:

·         Utse en lekledare och dela upp resten av gruppen i två lag. Är det bara två spelare så tävlar de mot varandra.

·         Ta fram en biltemakatalog.


Spelets gång:
Lekledaren tar fram två varor i katalogen, berättar vad det är och läser förklaringen om varorna.

T.ex. Bomullstopps i 500-pack eller 3-pack med rostfria saxar.

 

Nu gäller det för lagen att snabbast gissa vilket av dessa kostar mest. Den som svarar först får det svaret denne har svarat och den andre blir fast med det andra svaret.

 

Tänk på att det gäller att tänka och svara innan motståndaren hinner tänka och svara!

 

Vem vinner:

 Den som först samlat ihop ett visst antal poäng som kommit överrens innan spelet startade, t.ex. först till tio.

 

 

Det här spelet kom jag på hemma hos Tina när jag var ganska lagomt rastlös.

Det började med att Tina och Jenny tittade på mig som jag var dum i huvudet enda fram till det stod 2-1 till Tina.

Då tittar jag upp och ser både Jenny och Tina sitta som i extas och vänta på vilka varor som ska vara nästa ut. Snacka om att de såg roliga ut.

Hur som helst gjorde ”Otto” succé och jag rekommenderar alla att testa.



Allt du behöver för att spela "Otto"!


Kommentarer
Postat av: Jenny

haha så jäkla bra :P Jag rekommenderar alla att testa detta spel ;D

Postat av: Erika

Jenny: Eller hur? 5 av 5 getingar!

2010-03-12 @ 16:40:17
URL: http://erijka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback