Jävla halka och jävla idiot!

Oj vilken idiot jag och Jenny stötte på igår.

Vi hade beställt mat i Skranta korset och sen skulle vi hem till Murra. Vi skulle fördriva tiden medans vi väntade på maten och åkte genom stan.

De håller ju på att bygga om vid bion och har ställt upp ett trafikljus som gör att det blir ganska lång kö där.

Vi låg som tredje bil och innan oss låg de en röd bil.

Vi startar vi trafikljuset och kör försiktigt allihop eftersom det var glashalt hela vägen på kullerstenen.

Vi både möter massa bilar och kommer massa bilar bakifrån. Då bestämmer sig han i första bilen för att göra en tvärnit för att göra en vänstersväng in på Nordea. Killen i den röda bilen får köra upp jämsides med den första bilen lite grann men hinner stanna. Jag däremot får slå på en tvärnit men ingenting händer då det är isgata. Jag hinner svänga lite till vänster som om jag ska köra om den röda bilen men får möte så får köra tillbaka igen, får inte stopp på bilen utan kör rakt in i den röda bilens bakända! Det small till som aldrig förr. Jag trodde hela min framvagn var intryckt. Eller min och min, jag hade mamma och Stefans bil.

Första bilen gör sin jävla vänstersväng som ingenting, den röda bilen åker och ställer sig och väntar på parkeringen så jag stannar där. Han säger att det är lugnt och ingen av bilarna hade blivit speciellt skadade. Jag hade lite repor fram bara.

Killen i den röda bilen säger något i stil med: ”Jävla idiot, han lade på en tvärnit så jag höll ju på att landa i honom.”

Jag sa: ”Ja jag hade ju inte en chans att stanna:”

 

När jag kom in i bilen igen var jag så himla skakis och Jenny hade typ ont i magen. Mina händer skakade verkligen.

De var ju idioten i första bilens fel, helt klart, men hade det blivit något hade de ju varit jag som åkt dit på det. Gud vad skönt att det gick som det gick i alla fall.

Hur smart är man om man ska göra en vänstersväng med bilar både bakom sig och möte och då lägger på en tvärnit när det är sådan halka som det är? Som jag har sagt massor med gånger i det här inlägget: IDIOT!

 

Idag skulle jag luncha med pappa i Kristinehamn, han har blivit flyttad dit med sitt jobb. Skulle möta upp pappa kl.12 men vaknar hemma tio i tolv. Hm, kom lite, lite, lite sen, men de gjorde inget. Pappa höll ändå på med något som var tvungen att vara klart kl. 12 på jobbet så det blev ganska bra i alla fall.

Vi på det som jag kallar ”Jessis thai” eftersom Jessi alltid vill äta där.

Efter det så åkte vi så pappa fick visa vart han jobbade någonstans nu.

Sen åkte vi till ICA Maxi och köpte en ny DVD-spelare till mig. Min fungerar inte som den ska längre. Ibland kan man titta på film i flera timmar utan att den gör något och ibland kan man inte ens titta i tio minuter innan det börjar hacka i filmerna. Men nu har jag i alla fall en ny. Pappa betalade för den med, så tack så mycket, daddy.

 

När jag kom hem så kom mamma och Jennifer förbi en sväng. Mamma hade med sig min tvättkorg med, tack, mamma.

Jag bakade hallonpaj igår som jag hade kvar av som jag bjöd på.

Mamma tittade även ut saker jag ska beställa med åt henne ur H&M-katalogen.  Sen tog även mamma hand om min disk, tack, mamma.

 

Nu ska jag gå hem till Tina, jag har nämligen blivit lovad spagetti och köttfärssås där. Hon tycker att det är bra om jag kommer så snart som möjligt så hon inte behöver plugga mer. Haha, bäst jag springer bort.

 

IRLAND COUNT DOWN: 6 dagar kvar!




Pappa


Mamma


Syster


Kommentarer
Postat av: Anonym

tabort bilden direkt!

2010-01-12 @ 22:49:47
Postat av: Maja

Vilken jävla idiot det där lät som!

Postat av: Erika

Anonym som jag tror är systeryster: NEJ!



Maja: Ja, de var det verkligen!

2010-01-13 @ 09:23:50
URL: http://erijka.blogg.se/
Postat av: Anonym

jennifer hon kan hooon :D

2010-01-15 @ 15:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback