2010!

Igår firades det nyår precis i min smak!

Jag har ju sagt att jag ska gå in i det här året utan förväntningar och det har jag verkligen gjort.

Läste mitt första blogginlägg för 2009 och de var verkligen bara skit, så blev året lika. Igår har de jag kul, så hoppas att året blir lika.

 

Igår så var jag hemma hos pappa och Maria och åt mat på dagen. Farmor, farfar och (såklart) Richard var där med.

Hem göra sig ordning lite till innan de blev hem till Tina, för att sedan gå ut och äta.
Jag, Jess, Jenny, Tina och Malin käkade på Katrinedalskrogen, mysigt och gott.


Vidare hem till Murra och Jerry och satt och snackade, drack och bara tog det soft. Efter en stund kom Blirren och Aid också.

Strax innan 12-slaget gick vi ut och började göra oss klara för att ta emot 2010. Helt plötsligt small de raketer överallt och vi hade ju en minut kvar. Då säger Malin något i stil med att vi är nog sena, så vi började räkna ner från 10 och sen skrek vi gott nytt år och skålade. Sen tände Jerry raketerna.

 

Vi blev kvar hos Murra till ca kl. 01.00 sen skulle Tina skjutsa folk i Dfs så jag och Jenny följde med Jess hem en sväng där mamma och Stefan med var.


När Tina kom och hämtade oss sen så åkte vi hem och sov. Bara två fyllesamtal fick jag av Wall i natt!

 

Haha Gott nytt år allihop.

 

Här kommer en sammanfattning av mitt 2009 som jag inte tyckte var superbra!

 

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?: Ja, om inte annat var jag på platser jag inte varit förut.
Höll du några av dina nyårslöften?: Eftersom jag inte kan hålla dem så hade jag inga.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?: Yes!
Dog någon som stod dig nära?: Nej de var det inte.
Vilka länder besökte du?: Sverige (självklart), Frankrike och Bulgarien.
Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?: Får nog säga midsommar.
Största misstaget?: Jag vet inte.
Har du varit sjuk eller skadat dig?: Yes, en inte allt för rolig blindtarmsoperation.

 

Bästa köpet?: Resor?
Vad spenderade du mest pengar på?: Hyran?
Gjorde någonting dig riktigt glad?: Ja sommaren.
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?: ”Svennebanan” och all Jessis danska rap
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?: Vet inte, beror när på året.
Vad önskar du att du gjort mer?: Hittat på saker och tvingat med mina vänner.
Vad önskar du att du gjort mindre?: Vet inte.
Hur tillbringar du julen? : Hos Malin och Magnus, vidare till farmor och farfar, hem till mamma för att fira juldagen hos mormor
Blev du kär i år?: Jao
Favoritprogram på TV?: Hm, de jag tittade mest på var nog ”Scrubs”
Bästa boken du läste i år?: Jag har inte läst någon bok i år om inte H&M-katalogen räknas?
Något du önskade dig och fick när du fyllde år?: Digitalkamera
Något du önskade dig men inte fick?: Nej inte vad jag kan komma på.
Vad gjorde du på din födelsedag 2009?: Jag firade i fyra dagar. Morfar och Stina lördagen, hade en misslyckad fest lördagen, mammas släkt söndagen, kompisarna på måndagen som jag fyllde på, pappas släkt tisdagen.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?: Ja de finns det absolut.
Vad fick dig att må bra?: De små sakerna med mina kompisar.
Vem saknade du?: Jaa-a?

 

Januari: Efter att året hade börjat helt katastrof med nyår och en förkylning och livet inte var så himla rockigt så hände det i alla fall en hel del kul med jobbet.

Den 10 januari så var vi alla iväg och tittade på nyårsrevyn, min date var såklart Jessica.

Boda hade även rixmöte som var kul med lite fest.

 

Februari: Den här månaden hände de ganska mycket i. 1 till 4 februari var Boda-gänget i Paris. De var Disneyland, Eiffeltornet och allt som hör Paris till. Även en helt sjuk natt på bästa nattklubben ever!

13 februari fick vi familjen äntligen reda på vad mamma hade klurat ut i julklapp och hamnade på en Stefan och Krister-buskis i Skara.

24 till 25 februari vad det dags för årets första kryssning. Sara, Camilla och jag gjorde Östersjön osäkert tillsammans med 500 pensionärer.

 

Mars: Mars bjöd på en del småfester men inget stort.
Den 22 mars åkte jag, Jenny, Tina och Jessi iväg på EM-kval i handboll som Sverige såklart vann. Det var jättekul och Jenny hade ju aldrig varit på handboll förut.

 

April: Min 20 års dag firades i 4 dagar med en fest som spårade ur något ordentligt.

Påsken var lugn. Var hundvakt, eller tantvakt, åt Murra.  

15-16 april var vi i Lysekil och Göteborg. Alec, Jess och jag var på chokladprovning. Gott och intressant.

På valborg skulle jag och mina fnask åka bort, men så blev det inte. Istället spenderade 29 april till 3 maj i Lysekil.

 

Maj: Som sagt började månaden i Lysekil. Annat som den här månaden bjöd på var jobb, jobb och jobb.

Den 9 maj hann systrarna Smeds/Nielsen i alla fall med SM-slutspelen i Globen.

14 maj sprang jag, Jess, Tina och våra mammor vårrusen och det gick bättre för mig än vad jag trodde.

En av de två festerna jag hann med i maj var Camilla och Mickes inflyttnings fest den 23 maj som var riktigt rolig. I och med den så avbröt jag även mitt alkoholbreak som jag hade haft sen min födelsedag. 49 dagar utan alkohol, de ni!

 

Juni: De första 10 dagarna i juni var det bara jobb.

Den 12 juni tog Alec studenten och jag och Jess åkte ner till henne över natten och firade med henne.

17 till 18 juni hade vi sommarresa med Boda-gänget och åkte ut och sov i kåtan i Ljustjärn.  Det var riktigt mysigt.

Hann knappt hem från Ljustjärn innan de var vidare till Smögen över midsommar, 18 till 21 juni. Jag, Jess, Stoffe, Andreas och Ronny hade packat husvagnen och det blev kanske den sjukaste resan någonsin, med fulla gubbar och punkterade däck.

23 juni var det dags för mig och bli sjuker och läggas upp på operationsbordet och bli av med min blidtarm som inte var så rockigt. 3 veckors sjukskrivning ledde det till.

28 till 29 juni skulle vi på kryssning där alla var fulla utom jag eftersom jag gick på morfintabletter hela resan.

 

Juli: Slutet av juni och början av juli var de varmaste två veckorna på hela året och de spenderade inne i soffan/sängen eftersom jag var sjukskrivning.

Helgen 10 till 12 juli hade vi DUNDERFEST i Mölle. Eller dunderfesten var på lördagen men Smögengänget festa även på fredagen. På lördagen kom alla andra vi känner också.

17 till 19 juli vet jag inte hur men på något sett hamnade jag på Folkracefestival i Motala, vilket med var jätte kul.

29 juli till 1 augusti var det Putte i Parken och jag och Camilla jobbade, gick på PIP, jobbade, gick på PIP, jobbade… ja, ni fattar.

 

Augusti: 5 till 7 augusti var jag hos Erika i Linköping, fest och shopping resulterade det i.

15 till 22 augusti var det dags att ta flyget ner till Bulgarien. Blandade känslor inför/på den resan.

 

September: 5 september var det dags för årets höjdpunkt på Statt: Björn Rosenström! Drag som vanligt.

19 september bjöd även på galnaste lagfesten någonsin med ett nybildat Degerfors HK dam.

 

Oktober: Oktober bjöd mest på handbollsmatcher vilket var jättekul eftersom det är flera år sen jag spelade handboll.

 9 till 10 oktober åkte jag, Jenny och Tina ner och överraskade Alec i Göteborg. Ett besök på Liseberg utan köer var underbart.

 

November: 10 november kom brorsan.

28 november firade vi Jennys 20 års dag och hon fick ett fallskärmshopp av oss.

 

December: 1 till 2 december firade vi morfars 85:e födelsedag på tredje kryssningen för i år. Släkten var galna och morfar drack koskinkorva direkt ur flaskan.

19 till 20 december var det dags att åka till Tjörn för Teos födelsedagsfest med tema ”Coctail”. Raketer sköts både inne och ute.

 

Sen så var det nog slut på 2009s bravader.
Dock inte att glömma: En hel del sjuka festkvällar!

 

2009ÅRS TOPP TRE-LISTA!

FÖRSTA PLATS: MIDSOMMAR PÅ SMÖGEN

ANDRA PLATS: PARIS MED BODA-GÄNGET

TREDJE PLATS: DUNDERFEST I MÖLLE/SUNNY BEACH

 

Gott nytt år, allihop!

Lite bilder från 2009:


Februari: BodaBrudarna i Paris.


Mars: Jag, Jenny, Jessica och Tina på EM-Kvalen.


April: Alec och jag firade födelsedag.


Juni: Jess och jag i Smögen på midsommar.


Juli: Stoffe och Jessica i Mölle.


Juli/Augusti: Camilla och jag med våra backstagepass på PIP.


Augusti: Jenny och jag en festkväll i Bulgarien.


Oktober: Jocke och jag åker barnkarusell på Liseberg.


November: Jenny fyller 20 år.


December: Jag, Moster och Mormor i hytten på tredje kryssningen för året.


December: Jag och mina brudar på Teos födelsedagsfest.


Kommentarer
Postat av: jenny

Hörre du, Min 20 års fest måste ligga på topp 3 listan också :P ;)

Postat av: Erika

Jenny: Nope de gör den verkligen inte! =P

2010-01-03 @ 20:48:02
URL: http://erijka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback