Mardrömmar!

Shit vilka mardrömmar jag har haft de senaste nätterna.

Vaknade i natt av att jag hade drömt en konstig dröm som jag även hade drömt natten innan. Dessutom vet jag att natten innan det hade jag också en mardröm men vet inte om det var samma dröm.

Jag vaknar på nätterna och är helt förstörd.

 

Det är som jag är inlåst i något gammalt fängelse eller liknade med massa galler för cellerna, men inga celler är låsta utan man kan gå omkring och tala med andra där inne. Det är jättemycket människor där. Hela drömmen går ut på att man ska ta sig ut från fängelset.

Så är det som att jag vet att vissa av de här människorna är snälla och vissa är onda, men jag vet inte vilka som är vad och jag vet heller inte om jag har gjort något eller om jag är ”snäll”. Så helt plötsligt kan det komma någon och vara jättetrevlig men sen bara ändra personlighet på en gång och bli jätteelak. Och grejen är ju, hur mycket jag än försöker så kommer jag inte ut och jag vet att jag kommer bli dödad om jag inte kommer ut och hela tiden är jag rädd för alla.

 

Ja, jag förstår att det inte låter otäckt men lovar att det är det.

Försökte kolla upp vad det kan betyda men jag fattade ingenting.

Kan ju även säga att när jag sökte på ”Fly” stod det att om man fyllde från en fara skulle man kolla ”fara”:

 

FÄNGELSE: Du övervinner en frestelse.

VARA I FÄNGELSE: Lyckan finns inte där du tror.

VARA PÅ FLYKT: Din älskade är dig trogen.

BEFINNA SIG I FARA: Ljusa framtidsutsikter.

RYMMA: Du vill fly från något som du tror hotar dig.

 

Någon som har en bättre tydning av detta för jag fattar ingenting?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback