Sjuk-vecka!

Bäddade ut min bäddsoffa i måndags och sen dess har den varit ut bäddad, väldens bästa ”jag-är-sjuk”-soffa.

I söndags ringde mamma och frågade om jag var sjuk för syrran hade varit det, men nej de är jag inte. Tack för den, mamma, bara några timmar var jag sjuk. Åt två mackor på hela dagen och somnade 19.00 i sängen, baxade mig ur sängen vid 22.00 och duscha och släkte överallt och däcka igen.

 

Måndags började jag jobba kl. 08.00. Vakade och var sjuk och hade feber. Två möten inplanerat och massa annat jag var tvungen att göra. Det resulterade i ett 11-timmars pass på Boda. På hela måndagen åt jag: en karta Ipren. That’s it. Somnade ganska gött när jag kom hem.

 

I tisdags vaknade jag och mådde ungefär som i måndags, ringde jobbet och blev typ tillsagd att jag skulle stanna hemma. Så det blev en dag på min utbäddade soffa. Åt två toast till frukost och en kopp soppa till middag.

 

Idag jobbade jag hela 1,5 timmar. Bestämde när jag vaknade att idag är jag frisk, så nu är jag friskt!

Efter jobbet åkte jag och handlade och köpte färskt bröd till frukos och så köpte jag en chokladkaka med. Grejen är den bara att nu mår jag typ illa för att jag har ätit för mycket eftersom jag typ inte har ätit något sen i lördags. Hm.

 

Nu, eftersom jag är frisk, vet jag inte vad jag ska göra. Funderar på att gå till Anna och köpa mina ljus som har kommit eller inse att jag faktiskt bär på en förkylning fast jag inte har feber och lägga mig och sova. Men nej, jag är frisk…

Valet beror lite på Jenny med, ska hon till Anna så ska jag till Anna.

 

Hörde ni vart valborgfesten styrs då? MÖLLE! Det gillar vi big time.

Jenny kom ju med lite idéer så jag smidde en plan och den gick i lås och bom. Ni kanske har sett min facebookgrupp? ”Alla vi som tycker Jess styr Valborgfesten i Mölle!” Det gick!

 

Måste även berätta hur fel det gick i lördags. Jag, Jenny, Tina och Tim gick hem från stan vid ettisch. Det hade varit en ganska lugnt kväll för jag började ju jobba halv nio nästa morgon.

När vi kommer utanför Sara the Stars byggnad säger jag ”Här är Saras bil, vad ska vi göra?” Så vi pimpar den! Vi tycker det är jättekul eftersom det är Sara jag ska jobba med nästa dag.
Vi fäller ut vindrutetorkarna på bilen och Tim sätter fast något i dem. Ska bli kul att se vad Sara säger imorgon.

Nästa morgon kommer Sara till Boda. Hon säger inget så tillslut var jag tvungen att fråga om någon hade pimpat hennes bil.

Sara: ”Var det?”

Jag: ”Ja! Din röda golf.”

Sara: ”Som stod utanför ’Thomas zoologiska’?”

Okej vi erkänner, fail på den.
Ägaren till den röda golfen på Gustavsgatan, vi ber om ursäkt!

 

Nej nu ska jag inte uppehålla er mer.
Bjuder på en standardbild från helgen istället.




I say to myself
Self, why are you awake again? It's one a.m.
Standing with the fridge wide open, staring
Such a sight, florescent light
The stars are bright
Might make a wish, if I believed in that shit but
As it is, I might watch TV
Cause it's nice to see people more messed up than me

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback