Erikas charm!

Okej, har fått ett helt inlägg tillägnat mig på Jennys blogg. Men jag tänkte försvara mig!

Det handlar om mitt lilla bensinstopp jag fick i måndags… Men så här ligger det till: Det går så när ingen tankar bilen åt mig!

 

Skulle åka från Boda, hem och sen till Expert men redan vid Mobilect tar bensinen slut. Tina hade nyss ringt mig så jag ringde upp och tänkte höra om hon kunde möta mig och ta sällskap med mig till OKQ8 och tanka min dunk, jag tänkte inte gå som någon annan lodis med en dunk i näven helt själv.

Tina babblade på i säkert två minuter om vår eventuella resa till Thailand över jul innan jag fick en syl i vädret och kunde få fram: ”Jag har bensinstopp!”.

Tina var ju självklart hemma hos Jenny men Världens bästa Anette lånade ut sin bil till dem (efter att ha nedvärderat mig genom att säga: ”Men nu får du väl skärpa dig, Erika!”) och de kom så snällt och ställde sig och skratta åt mig.

Vi åkte och fyllde upp dunken de hade med sig och åkte tillbaka till min älskade golf. Då kommer vi på att tratten till dunken läcker… så vi får snällt börja hälla över bensinen till en annan dunk innan vi kan tanka min bil.

 

Men nu tänkte jag komma med två teorier:

 

1.  Det är inte min karma, utan golfens!

Nu har jag haft min bil i kanske en vecka. Under den tiden har jag både fått bensinstopp och böter. Det skulle aldrig ha hänt i mammas bil!
Om man tänker efter så har allt som gått fel när jag haft bil varit i golfen:

·         Fyra bensinstopp (fem totalt i mitt liv om man räknar ett på moped när jag var yngre).

·         Punka på sammanlagt fyra däck (två däck var Stefans fel!).

·         Två parkeringsböter.

·         Två ”slut-på-batteriet”-incidenter.

·         Två mindre inbackningar i saker som inte borde stå där.

De enda som hänt mammas bil var ju när jag och Jenny krockade på stan men de var ju inte vårt fel.

Okej, kom på att det lät som mycket ha hänt under de här inte ens tre åren jag har haft körkort men om ni frågar Stefan så är det inte så farligt och jag kör faktiskt bra!

 

2. Erikas Charm!

Min andra teori är att det här är min charm. Jag får sådana problem och det tillhör min natur liksom. Det är ingenting något kan göra något åt, det är bara sådan jag är.

Och tänk… om jag inte hade gjort sådant vad tråkigt ni skulle ha. Inget att prata om, inget att skratta åt och inget att fixa.

 

BTW, Tack Jenny, vi skulle ju aldrig mer tala om det här!


Bara för att jag och bilar är så bra!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hmm... jag vet inte riktigt om jag kan hålla med dig :P Det är nog ditt fel trots allt att du får bensinstopp ;)

Postat av: Erika

Jenny: Nej det här inlägget innehåller bara fakta!!

2010-04-15 @ 12:08:22
URL: http://erijka.blogg.se/
Postat av: Tina

Alltså jag vet inte riktigt om jag kan ta din förklaring ;) Man brukar säga att man lär sig av upprepning, men vet fan inte om det stämmer för dig ;) Du vet tanken blir inte större eller mindre någon gång ;)

2010-04-15 @ 19:08:48
Postat av: Erika

Tina: Nej kanske inte, och det är just det: ERIKAS CHARM!

2010-04-15 @ 20:24:23
URL: http://erijka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback