Snygga brudar!

Det är hårt att ligga på topp.

Har något fruktansvärt ont i ryggen efter matchen igår, men jag ska verkligen inte klaga. Verkligen inte!


Åkte in till Degerfors för att spela träningsmatch mot F94 igår. Alla var laddade till max och det skulle bli något grymt kul. Vi skulle spela 2*25 minuter. Vår peppning innan matchen var att skrika ”snygga brudar”, haha.

Första halvlek gick väl ganska bra, vi ledde i halvlek (pinsamt annars) och snacka lite om vad vi kunde göra bättre; sluta stressa spelet, stoppa kontringar bättre etc. Andra halvlek och vi spelar riktigt bra. Jessica byter med Natta på mitt-nian. Natta hinner kanske vara inne i två anfall så går hon upp och gör ett hoppskott mitt i krysset, landar och lägger sig och skriker. När vi kommer fram till henne, max 5 sekunder senare, har hela knät redan svullnat upp. Är det så vi ska börja säsongen?

Natta blev hämtad med ambulans, efter att ha blivit närbildsfotograferad liggandes i smärta (vill ni se den bilden gå in på vår facebookgrupp: DHK – Dam). Kompisar?

Vi andra avbröt matchen och vi damer stannade och övade lite kombinationer.

Tydligen var det både ledbandet och minisken som var pajat på henne. Stackars Natta, nu när hon äntligen börjat träna igen. Vi tänker på henne!

 

Idag har jag bakat ännu en paj! Berättade på jobbet att jag hade bakat paj i helgen så då tyckte de att jag kunde baka en till dem med, så det har jag gjort.
Imorgon tar jag även helg. Matchen vi skulle ha på lördag är inställd. Så himla tråkigt nu när alla verkligen har laddat. Men fest blir det ändå och vi ska allt komma på något vi kan göra innan på dagen så det blir en heldag.

Så skön laganda har vi i laget. Tror det kan vara för att alla som är där vill verkligen spela handboll även fast alla vet att vi är halvoseriösa. Så himla kul!
Egentligen skulle jag in till Degerfors och springa i Råbäck idag med, men Sofia blev ensam. Jag kände att det inte skulle funka med min rygg idag, men tvingade ut mig på en promenad i alla fall. Just när jag gick så kände jag inget, men nu när jag kom hem så är det ju inte allt för rockigt.

 

Mamma skickade just sms och frågade om jag ville med och äta på Max. Haha, 20 över 9? Ja, varför inte då? Så nu väntar jag på att mamma ska komma.

 

 

 







Idag firar vi föresten en födelsedag till!

GRATTIS EMELIE PÅ 20 ÅRS DAGEN!

 

SYSTEMET!


 

Grattis Fütze!


Kommentarer
Postat av: emelie

HAHAHAH finaste bilden, tack :D

Postat av: Erika

2009-09-16 @ 11:58:35
URL: http://erijka.blogg.se/
Postat av: Erika

Emelie: haha, det stod mellan den bilden och kon! ;P

2009-09-16 @ 11:59:25
URL: http://erijka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback