Paj? Paj!

Nu så är det söndag och klockan är 18.30, jag har just tagit helg!

Har jobbat hela långa helgen.

Igår när jag kom hem skulle jag diska och sen laga mat, men jag kände inte för att gå och handla. Då kom jag på att jag var sugen på paj.

Slängde iväg ett sms till några polare och skrev att jag visste att jag var sent ute men om de ville komma och äta paj hos mig vid åtta (klockan var halv sju).

Fick fyra ja-svar av Blirren, Jenny, Tina och Sophie. Då kommer jag på att jag inte har en pajform.

Gick ner till konsum för att köpa hallon och smör och då hittade jag en pajform de sålde, så nu är jag stolt ägare av en sådan.

Började baka pajen och läser i kokboken: ”blanda ingredienserna i matberedaren”. Vad då för matberedare? Händerna fungerade kanonbra! In med pajen i ugnen och så plockade jag ordning lite här hemma. En halvtimme senare var pajen klar.

 Måste berätta att min ugn används ju inte jätteofta: jag flyttade in här 9 oktober för 11 månader sen och sedan dess har jag haft ett julbak och så har mamma använt ugnen en gång.

Ugnsluckan går inte att fälla ner utan att den åker upp igen så för att använda ugnen måste man vara två… eller använda gympaskor.

När jag skulle ha ut pajen fick jag knyta fyra stycken skor i ugnsluckan så jag kunde ta ut pajformen och gallret. Men vilken paj det blev! Helt tokgod!

Klockan kvart över ett inatt gick mitt främmat hem. Skön kväll, vi satt bara och hängde och inte gjorde något. Back in old days, liksom.

 

Nu är jag på väg hem till Tina, hon ska bjuda på paj!

Haha, men tacopaj då. Hon skickade sms förut och frågade om jag ville komma och käka med henne och Jenny idag. Ja tack, vad mysigt. Om vi bara slänger ut Jenny kan vi ju dra en film också?

Jag frågade Tina om hon behövde låna pajform med, men det gjorde hon inte.

Hade egentligen planer på sushisöndag, men det får bli en annan dag.

 

Har glömt berätta vad som hände när jag och Natta skulle åka till Degerfors på träning i onsdags.

Från stora rondellen i Karlskoga till Volvo ligger det en bil i högerfilen och kör ca 50 km/h, grymt irriterad var jag.

När vi kom till Volvo och det vi Degerforsare kallar Karlskoga vägen, som alla Karlskogingar kallar för Degerforsvägen, börjar den här bilen köra helt galet. Den låg och slicka mittlinjen så man kunde inte köra om och ibland körde den för fort och ibland för sakta. När vi kom bortanför lilla Stockholm på raksträckan innan Kvarnberg börjar den här bilen köra om en tankbil och den lyckas ju inte gasa. Den får möte och flyttar sig inte från ”fel” körbana. Jag vet att jag tänker att nu smäller det och lyckas få fram ett ”oj, oj, oj!”. Den mötande bilen får köra ut på väggren och börjar lysa på den bilen i fel körfält med helljusen.

Natta och jag får väl panik, för hade det smällt mellan dem skulle varken tankbilen eller vi haft en chans att hinna stanna. Nattas ben domnade bort och hon var säker på att vi skulle landa i tankbilen. Lite småskakis var vi efter den upplevelsen!

 

Imorgon är det träning igen, äntligen ska Tina med. Jenny ska också med men hon ska bara titta på, men en dag ska vi allt få med henne ner!

 

Vad är det för en dag?

Är det en vanlig dag?

Nej, det är ingen vanlig dag,

för det är Zafers födelsedag.
Hurra! Hurra! Hurra!





Grattis på 21 års dagen, Zafer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback