Idag ska vi ta upp tre punkter!

Detta inlägg kommer handla om Anders Bagge, min cykel och min blodgivning (igen), så är du inte intresserad av något av det så behöver du inte läsa mer, haha.

 

Anders Bagge:

Vet ni hur man får fyra tjejer att freaka ut? Säg ”Bra där” i TV.

Jag sitter här hemma och tittar på ”Idol”, helt ensam, när juryn frågar en kille vad han ska sjunga och han svarar. Då säger Anders Bagge: ”Bra där!”. Jag, Murra, Jenny och Sophie börjar skicka till varandra helt hysteriskt på facebook om vad han hade sagt. För er som inte vet det var det vi, de s.k. fnasken, som började med ”Bra där” (eller det känns i alla fall som vi gjorde det) och vi är de enda som missbrukar de orden. Och när jag säger missbrukar så menar jag på riktigt missbrukar!

Vi trodde faktiskt vi hade patent på ”Bra där”. Vilket liv det blev!

 

Min cykel:

Jag (mamma och Stefan) köpte ju en cykel här för ett tag sedan. Den cykeln har jag inte använt riktigt så mycket som jag hade tänkt, men en morgon när jag kom ut för att cykla till jobbet så hade jag jättedåligt med luft i däcken, suck. Och jag är ju inte den som tar cykeln och går till OKQ8 och pumpar upp den direkt. Jag tar bilen istället och väntar på att någon ska lösa mina problem, ungefär.


Hur som helst bestämde jag mig för att fixa det själv. Kom på att det fanns en cykelpump på jobbet som alltid, vart man en kollar, ligger överallt. Så jag började leta efter den och tänkte låna med den hem över natten och pumpa cykeln, men jag hittade den inte någonstans.

När snickarna kom ner för att fika på eftermiddagen frågade jag om någon hade sett den: ”Menar du den blå? Det är ju en bollpump!” Men jaha, vad är skillnaden då? Går det inte att pumpa cykeln med en bollpump? Jag frågade om det fanns en annan cykelpump jag kunde låna i stället då och då fick jag 1000 frågor jag inte förstod: ”Vad har du för ventil?” ”Är det som på en gammal cykel?” ”Ser ventilen ut som på en bil?”. Jag vet inte allt vad de frågade, så jag stod nog bara och ställde dumma frågor tillbaka och såg ut som ett frågetecken. Det slutade i alla fall med att Eric sa: ”Kan du gå hit med cykeln imorgon?”

 

Så igår morse cyklade jag till jobbet på en cykel med dåligt med luft i däcken (jag vet att man inte ska göra det).

När jag var på väg hem från jobbet kom jag på att jag inte sagt till om pumpen och Eric, som lovat att hjälpa mig, var iväg just då. Hm, inte tänkte jag cykla hem på den cykeln igen, så trögt som den gick så jag låste in den i snickarboden, tänkte att jag kunde fråga om pumpen nästa dag i stället.

Så när jag kom till jobbet imorse frågade Eric om det var min cykel som stod i snickarboden, det var det ju. Då sa han att han hade pumpat däcken på den! Vilken ängel! Tusen tack! Och tack för att jag slapp göra bort mig som jag skulle gjort om jag fick göra det själv. Jag rullade ganska lätt hem idag!

 

Blodgivningen:

Kom på att jag glömde berätta en sak i förra inlägget.

Jag var ju och lämnade blod i tisdags, då tar de ju först ca fem rör med prover för att se så allt är okej, sedan tar de en påse med blod.

När nästan hela påsen är full kommer de och säger: ”Du hade ganska så dåliga blodvärden!” Öh, okej, ta gärna mitt blod om jag behöver det själv? Jag har ju alltid haft bra blodvärden.

De sa att jag skulle få dubbla kartor med järntabletter och sen skulle jag få komma tillbaka om ett tag för att ta prover och se så det var bättre, de menade att hade de inte blivit bättre vore de bara onödigt att jag åkte tillbaka nästa gång jag ska ge blod.

Jag ringde mamma och fråga vad det innebar och fall de kan ha med operationen att göra. Hon trodde det var möjligt och sa även att det kan vara därför jag svimmade i somras. Dessutom har jag ju just varit sjuk efter Bulgarien och tror kanske inte allt är helt okej efter det än. Eftersom jag även har haft dålig aptit i sommar, både efter operationen och efter Bulgarien, och inte ätit ordentligt kan det också vara en orsak.
Hur tror ni jag mådde på jobbet igår då? Lagom till öppning och 50 barn skulle in på Boda fick jag ju ett sockerfall som hette duga. Jag fattar inte att när jag får sockerfallen lyckas jag alltid tajma in dem precis vid öppning, hm. Men efter några godisbitar och ha fått suttit en stund så kunde jag i alla fall avsluta vad jag höll på med och sedan gå in och äta. Stefan, som hade kommit ner för att äta frukost, sa att jag såg förskräcklig ut, haha.

Nu har jag i alla fall varit och köpt yougurt och müsli som jag ska ställa på jobbet, så jag kan äta frukost där och slipper stressa här hemma. Vilka bra vanor jag kommer få!

 

Känns som om jag har haft allt den här sommaren ju. Jag kan nästan inte komma på något mer jag skulle kunna få? De har inte varit min sommar alltså…

 

Nu får det nog bli sängen, tror jag. Sovmorgon imorgon, börjar inte förens kl. 12.00. De ska bli skönt.

 


Bjuder på en blid på mig och Chair från Bulgarien.
Gillar den alltså, haha.


Kommentarer
Postat av: Murra

Hahaha bra där! det var ju verkligen så, vi 4 blev ju helt hysteriska haha visste inte vart vi skulle ta vägen ju xD Jag dör!

Postat av: Erika

Murra: Ja, men jag vet. "Bra där" är ju vår grej, inte Bagges!

2009-09-11 @ 15:42:46
URL: http://erijka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback