Örebruuu... igen!

Kom just hem från mamma. Stefan är borta på någon kurs eller liknade, där man bl.a. hade fått målat av sin familj. Jag hade gett mycket för att se Stefans bild alltså!

Eftersom han inte var hemma så tänkte jag och mamma passa på att äta sushi, men gissa vad? Mitt sushiställe var stängt! Vad är oddsen på det just när jag är som mest sugen? Köpte på kinarestaurangen i Degerfors istället. Funkade det med, men jag undrar varför de säger 20 minuter när de menar 40 minuter?

Jag och mamma fick i alla fall sushi och syrran åt en tre små rätter. Efteråt hade vi fixat efterrätt. Jag ville testa kesella vanilj och bär. Det var supergott faktiskt. Det rekommenderas.

 

Idag har jag även varit på Marieberg med Jenny, Murra och Sophie, det är väl femte gången på en månad ungefär. Idag blev det lacktights, en jacka (som det visade sig att syrran hade likadan), en sjal, ett armband och lite hårprodukter.

När vi skulle åka hem fick ju Murra något ryck i bilen och kunde inte sluta skratta. Helt otroligt. Tror det var så här: när jag skulle svänga ut från IKEA så sa Jenny; ”Du behöver ju inte åka runt, du kan ju svänga höger här!” och då gjorde jag det. Det är bara det att förr kunde man inte åka höger där och då tyckte Murra det var jättekul, som om jag höll på att åka mot trafiken eller något. Vi var nästan inne i Örebro när hon slutade skratta.

 

När vi kom hem till Karlskoga så tog vi en fika hos Murra innan vi åkte hem.

 

Måste även berätta om Tinas katt Belse Bub (Belse Bajs, Mr NoBalls eller vad man nu väljer att kalla honom).  När vi var på ICA igår så hittade jag den bästa kattleksaken. Tina vill ju att jag ska bli vän med hennes katt, men jag gillar inte katter och är rädd för dem så jag vågar ju knappt leka med honom om de inte finns något att kasta. Men igår hittade jag ett kattfiskespö! Ett plasspö med en råtta längst ner, så nu vågar jag leka med katten. Det roliga var att han inte tyckte det var speciellt kul när man höll på med råttan på golvet, utan råttan skulle ”hoppa”. Katten hoppa en meter efter råttan då och gjorde volter i luften. Så kom Tina in…

Tina lät ju också råttan hoppa, men den hoppade lite för nära sängen, tror jag. Belse flög upp i luften och på vägen ner slog han huvudet i sängramen. Stackars katt, tycker till och med jag. Det small till som aldrig förr. Och Tina tycker JAG ska vara snäll mot katten.

Stackars Belse gick och gömde sig, men direkt när han var fit for fight igen så skulle det lekas med råttan.
Från och med nu är det bara jag, inte Tina, som använder Kattfiskespöet!

Måste ju även berätta att jag har massa mockarutor i kylen! Alexandra Wall skicka nämligen SMS i söndags och sa att hon skulle bjuda på fikabröd. Vi trodde nästan att hon skoja, men kom hem till Tina med en kartong mockarutor och en smörgåstårta. Vad blir det? Vi trodde ju att hon kanske skulle fjäska för oss för att hon hade talat om vem hon i ”Ensam mamma söker” väljer, men så var det inte.
Det var så att Lena Walls kille hade fyllt år och de hade fått massa över så hon kom med det till oss och lämnade kvar mockarutorna när hon gick. Alltså, det är verkligen det bästa jag vet! Lätt världens bästa fika bröd! Tack, Walli!

Imorgon ska jag åka och handla grejer till ”Boda Boooo”, vårt halloween firande på BodaBorg. Caféet kommer se ut som en grotta, de kommer finnas en kyrkogård på gården och man kommer kunna träffa spöken.

Firandet kommer hålla på från den 24 oktober till den 1 november.



Sådär, ja. Lite reklam för jobbet med då.
Klicka på
 
här för att komma till hemsidan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback