Dageeeeen....

Idag har jag, som sagt, varit på massor med kalas! Eller två i alla fall. Men det är nog jag som har tjänat mest på det.

 Började dagen(?) med att åka till farmor vid lunch. Där satt farmor och farfar och åt så jag fick först mat och sedan tårta.

Berättade även för dem att min vattenkokare har gått sönder (vila i frid, min älskade!), ni som känner mig vet vad min vattenkokare betyder för mig.

Jag sa till farmor och farfar att jag var tvungen att köpa en ny så fort som möjligt. Då gick farmor upp till garderoben (ja, garderoben!) och tog fram en sprillans ny som jag fick, tack farmor!

 

Efter att ha suttit hos dem i två timmar och snacka tog jag vägen förbi mamma. Talade lite med henne om vad vi ska göra när morfar fyller 85 år i december, kanske hela släkten ska åka på kryssning. Då sa mamma även att mormor hade varit där och lämnat en elvisp till mig! Jag behöver ju en. Tydligen hade min mormors mamma köpt en ny som hon aldrig använt innan hon gick bort för 8 år sedan, som mormor tänkte ta nu. Men mormor kom på att hon faktiskt inte behövde den och gav den till mig istället, tack mormor!

 

Efter det åkte jag in och gick på stan och tittade, bl.a. på "Vita rummet" där Blirren fått praktik. Sen gick till ”Melkers” där Wall och Collin satt och åt innan jag gick till ”Stil” och köpte en tröja. Jennys kusin äger den butiken och hon hade lovat att säga till Jenny när den kommit in så jag kunde gå och köpa den.

Sen blev det till ”OjOjOj” till Jenny slutade jobba kl. sex. Vi gick sedan till min bil och jag hade stått en kvart för länge utan att betala parkeringen. Då hade någon varit rolig och satt den lapp på min ruta där det stod: ”Du har böter!”. Haha, roligt Wall och Collin.

 

Hämtade upp Splirren och drog ut till Murra. Skällde ut Collin och Walli för lappen på min ruta men de hade tydligen ingen aning om vad jag talade om. Tydligen var det Murra som varit på stan och satt lappen på rutan, den var jag inte med på.

Vi hade köpt ett halsband och en drinkbok (som hon redan hade) till Murra. Murra bjöd även på fika och jag hade berättat för min farmor när jag var där tidigare på dagen, att Murra hade ett så gott recept på mockaruter som hon aldrig bakade. Men dagen till ära hade hon gjort dem! Vad glad jag blev och vad många jag åt.

 

Dessutom ska ju Wall röstas så långt från ön att ön bara ser ut som en prick för henne!
Vi har ju TV:n på i bakgrunden när vi fikar och reklam från ”Ensam mamma söker” kommer på, det som jag och Jenny slavat för varje söndag sen det börjat för att se vem Karlskogatjejen väljer. Så säger Wall när reklamen kommer: ”Vem är den där *namn* som hon väljer?”. Jag och Jenny var så nära på att börja gråta så det fanns inte. Snacka om att sabba allt när det typ är tre program kvar! Jenny hade t.o.m. mött dem på stan och lyckas titta bort för hon inte ville se vem det var. Fy fan, rent ut sagt, vad arg jag blev!

Tack för ikväll i alla fall, Murra.

 

Nej, nu blir det nog sängen, ska jobba imorgon 14.00 till 18.30. Sen blir det nog bio med Jess och se ”Bröllopsfotografen”. Skaparna och skådespelarna från ”Smala Sussie”, den måste ju ses, alltså!


Kommentarer
Postat av: Sofie

hahaha wall alltså =P

åh jag vill med se bröllopsfotografen ! =D pölsa ju !

2009-10-16 @ 06:00:22
Postat av: Erika

Sophie: Mm, var inte glad på henne igår, alltså.

Ja ikväll ska vi se Pölsa..;P

Postat av: Jenny

Jäkla wall alltså!!

2009-10-16 @ 23:10:09
URL: http://jennysjogren.blogg.se/
Postat av: Erika

Jenny: Ja faan ta henne alltså!

2009-10-17 @ 00:14:57
URL: http://erijka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback