Lyckad kväll!

Haha, vilken lyckad spontankväll!

Efter att ha spelat match i Hammarö (inga kommentarer) så bestämde sig jag och Tina för att vi ville spela ”Cluedo” men eftersom ingen av våra vänner tycker det är roligt ringde jag till pappa för att fråga om han och Maria ville vara med och det ville de.

Så jag, Jenny och Tina åkte in till Degerfors och spelade två omgångar ”Cluedo” sen tänkte vi åka hem, men inte.

Pappa ville sjunga singstar, men vi kände att vi var för nyktra så pappa bjöd på vin, cider och öl. Och snacka om att vi sjöng, haha. Jenny var nog bäst tror jag.

Vi bestämde oss för att åka in till stan och gå på ”Jack”. Där inne möter vi en full Hansen som slår sig ner och börja snacka med oss. Helt plötsligt dök även Catte och Sjögren in och tog en öl.
Eftersom ”Jack” stänger kl. 01.00 så bestämde vi oss för att dra till ”Red Brick”. Vi sa åt Catte och följa med, hon med, och de gjorde hon.

In på ”Red Brick” och beställde dricka och slog oss ner vid ett bord. Här börjar allt roligt!

 

En kille vid bordet bredvid hälsar på Catte och sedan stryker runt vid vårt bord. Till slut vågar han fråga om han får sätta sig och vi säger att det är okej. Han verkade inte speciellt full. Han frågar vad vi heter och vi presenterar oss. Sen så frågar han vad vi jobbar med.


Tina:
Jag är student, pluggar i Karlstad

Lite småsnack.

Snubben: Vad gör du då? (tittar på mig)

Jag: Jag är raketforskare!

Snubben: Va? Seriöst?

Jag: Ja, seriöst! Jag jobbar på Bofors.

Tina, Catte och Jenny försöker hålla sig för skratt.

Tina: Ja, det är hon och sju grabbar som jobbar där.

Jag: Japps, jag och sju grabbar, men jag trivs.

Snubben: Faan vad coolt!

Catte och Jenny sitter och ser åt alla möjliga håll för att inte skratta. Även jag och Tina biter oss i läppen.

Snubben: Vad jobbar du med då? (Tittar på Jenny)

Jenny: Jag jobbar på OjOjOj.

Snubben: Jobbar du på BodaBorg?

Catte och jag bryter ihop.

Snubben: Där har jag varit en gång!
Jenny: Ja men jag jobbar på OjOjOj!

 

Hahah, ingenting har varit så roligt tror jag.

Jag är så stolt över att det finns en människa i världen som tror att jag är raketforskare. Är det ens ett yrke?

När vi gick från ”Red Brick” kan jag lova att vi skratta något ordentligt!


Haha, nu blir det kvällen!
God natt välden!


Kommentarer
Postat av: Teodor

Du är säker på att det inte var jocke som ni träffade på red brick?

2009-11-22 @ 09:39:10
Postat av: Erika

Teo: Haha, ja jag är ganska säker på det. Men ungefär lika dumma. =P men den här killen var ju från GBG så...

Postat av: emelie

HAHAHAHAHAHAHHAHHA

2009-11-23 @ 10:05:15
URL: http://emmmelien.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahahhaha raketforskare !!! Det hade jag velat vart med o se xD haha

2009-11-23 @ 14:54:07
Postat av: Erika

Emelie och Sophie: Haha skoja inte, det var hur kul som helst! ;D

2009-11-23 @ 17:09:55
URL: http://erijka.blogg.se/
Postat av: Emelie

Men vad kul grattis :) Vad heter han da ? :)

Ja nu äre inte långt kvar för mig :)

2009-11-25 @ 09:23:13
URL: http://brunettempan.blogg.se/
Postat av: Erika

Emelie: De bestämde sig för Richard.

Vad spännande.. Vad stolt din dotter måste bli när hon ska bli storasyster då.. =)

2009-11-25 @ 12:43:59
URL: http://erijka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback