En helg med vackert väder är beställt!

Jag känner att jag skulle behöva solen tillbaka, det har ju varit så himla skönt väder i några dagar nu.

Igår så ville pappa att vi skulle äta lunch ihop, så vi åkte till Pärltuppen. Det var gott.
Efter lunchen åkte jag hem till mamma och tvättade. Hade alldeles för mycket att tvätta kändes det som. Passade på att gå ut och gå medans tvätten gick. Dock var det inte så skönt som det brukar. Tror att det var för blött och lerigt.
Gick förbi pappa en stund. Har ju inte träffat the dogs på hur länge som helst. Ozzy blev i alla fall glad när jag kom. Och Den elaka häxan blir ju glad när alla kommer (hon heter Hexa, men det är roligare att säga den Häxan, haha.) Det var riktigt jobbit att gå därifrån. Ozzy stod och titta jättelänge och man såg att han inte ville att jag skulle gå. Så söt. Jag tror han skulle trivas mycket bättre på Frödningsvägen, faktiskt!
Tillbaka till mamma och fortsätta tvätta resten av kvällen. Men inget ont som inte har något gott med sig: mamma bjöd på mat!

Måste även berätta om min smarta mor och mormor!
Mamma kommer in till mig och syrran i vardagsrummet och säger: "Vart ligger Olof Palmestorg i Örebro?" Jag svarar att jag tror det ligger vid Krämarn, precis vid Conventum och undrar varför hon undrar det. Mamma säger att hon och mormor ska åka dit imorgon (alltså idag) och köpa biljetter till någonting. Då frågar jag om hon har tittat så det inte finns på Ticnet. "Jo det finns på Ticnet, men då hinner jag aldrig få dem!" Jag frågar självklart om hon är dum i huvudet, går in till datorn och beställer biljetterna. Så där, Mamma, nu kan du gå ner på Kronhallen och hämta dem! Haha, mamma och mormor trodde de skickades på posten och de inte skulle få biljetterna förens nästa vecka. Inte så smarta.

Idag vet jag inte vad det blir, hoppas att fnasken har något på gång, haha. Jenny skickade just sms och sa att Catte hade snackat om spelkväll eller något hos henne, så hoppas på det i alla fall. Kanske hinner med en promenix också.

Just ja: Bara två dagar kvar till EM-Kvalet!



Min sötnöt Ozzy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback