och vi åt, och åt, och åt...

Jag gick nog på riktigt upp 4 kilo igår!

Eftersom Sophie är hemma passade jag självklart på att spendera lite tid med henne igår.
Efter jobbet åkte jag hem och sedan följde med Sophie ner på stan. Vi bestämde att vi skulle gå och käka på Paris, eller Som hemma som det nu mera heter. Jenny och Blirren skulle också med.
Klockan tre skulle vi ses vid Som hemma. Blirren, som är känd för att vara segast i världen, slog i alla fall rekord igår!
20 över 2 skickar Chair sms till henne och säger att vi ska ses klockan tre. 20 i 3 skickar jag sms till henne och frågar om hon har börjat gått. Klockan tre möter jag och Sophie upp Jenny som säger att Blirren har "missuppfattat" allt och kommer snart (vad är det att missuppfatta?). Vi går i alla fall in och beställer, Club toast, mums! Bra försäljare måste jag då säga att hon i kassan var. Hon frågade om vi ville ha kaffe efter maten och när vi svara ja såg vi sedan på kvittot att hon hade debaterat oss 20 kronor för det.
Vi får i alla fall in maten och börjar äta, vid tio i fyra skickar Jenny sms till Blirren igen och frågar om hon är på väg, då har hon precis kommit ut ur duschen. Vi tar kaffe och fortsätter vänta på Blirren. Vid fem, alltså två timmar efter vi skulle ses, tröttnar vi på att sitta på Som hemma utan bjuder in oss till Anna. Anna har ju flyttat hem till Dfs igen och vi träffar inte henne så mycket. Vi ringer då till Blirren och ska fråga om hon vill med, men hon svarar inte. När vi är vid rondellen i Degerfors ringer Blirren och frågar vad vi gör. Bara så där en två och halv timme sen.
Hem till Anna i alla fall, hennes mamma hade bakat bullar, så vi fick te och nybakta bullar.
Åkte till Karlskoga igen och hade TV-kväll, jag, Jenny, Sophie och Wall. Först blev det Familjen Annorlunda, sedan Two and a half men för att avsluta med Ballar av stål. Till det serverades det ju popcorn och sommarsallad med melon, jordgubbar och blåbär.
Nu är jag och Jenny snart på väg hem till Sophie. Hennes pappa bakar semlor, haha.

Måste ju även berätta om Jenny inne på Som hemma.
När vi står och tar kaffe häller Jenny i mjölk i sin kopp och tänker sig inte för så den svämmar över. I stället för att sluta hälla säger hon "Men hallå? OJ!" och sedan slutar hälla. Mjölk överallt och det var den sista mjölken också, så vi fick typ ingen.
Sen så sitter vi och snackar och Jenny utbrister: "men är det inte lite kallt att ha jeansjacka på sig nu?", helt nedvärderande. Både jag och Sophie vänder oss om och tittar efter någon som går förbi utanför och sedan frågar vi "vem?" Jenny svarar: "Bebisen!" Då snackar Chair om en typ 5 månaders bebis som mamman tar på en jeansjacka, och inte nog med det, de står precis bakom oss så de lär ha hört Jenny! Jag och Sophie bryter ihop av skratt.

Nu diskar Jenny och är duktig, efter hon är klar ska vi upp till Sophie vid tvåtiden. Det är nog så min dag ser ut tror jag.
Men nu ska jag ringa till Teo, eftersom han ringdet och väckte mig förut! Ha det!

  
  
Avslutar med några gamla bilder på mig, Jenny, Sophie, Blirren och Wall

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det var en bra dag igår :D

och självklart kom det där upp vad jag gjorde inne på som hemma, hur kunde jag ana det? :P

Postat av: Erika

Jenny: Hahahaha, Det är givet!

2009-03-17 @ 21:05:34
URL: http://erijka.blogg.se/
Postat av: walli

HESBURGER!!!!!!!!

2009-03-20 @ 00:10:23
URL: http://walli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback