Spela roll?!

-"Spela roll?!" fick jag till svar av en femårig flicka när jag frågade vilken färg hon ville ha på sitt armband hon skulle köpa på jobbet idag.

Så var det söndagskväll igen efter en helg med jobb.

Fredagen spenderades med mor i Örebro. Jag skulle ju köpa de där skorna jag gått och tänkt på så länge, så vi åker till Marieberg. Tror ni inte att skorna var slut där då? De fanns i storlek 36 och 41. Vad sur jag blev! Men mamma sa att vi kunde åka in till stan och se fall de fanns där och det gjorde de, så nu är de mina!

När man är i stan i Örebro med mamma finns det en affär man måste gå in i: Entré - en inredningsbutik. Mamma var tvungen att köpa minst tre grejer där inne så hon skulle få en shoppingbag, så hon köpte lite grejer hon tyckte jag behövde: en potatisskalare(!) och ett servettställ. Det var ju bara två grejer och hon skulle verkligen ha den där shoppingbagen så hon köpte även de fulaste äggkopparna till mig, haha. De hade typ en antenn, men shoppingbagen fick vi. Där inne lyckades jag ju även riva ned en massa koppar, dock hade jag sådan tur att bara en gick sönder. Jag vet att alla som läser detta tycker jag är klantigast i världen, men till mitt försvar så hade de staplat kopparna så fruktansvärt dumt!

Fredagskvällen blev bara lugn. Jag satt helt ensam och sjöng med i först "Så ska det låta" och sedan i "Singing bee".

 I lördags var det jobb som stod på schemat. Var ganska mycket folk där, så de var kul. Murra, Blirren och Walli kom och lekte lite. Trodde jag skulle dö av skratt när jag tvingade in Murra i spindelnätet. Hennes panikskratt, alltså.

När jag kom hem skickade Alec sms och sa att hennes syskon mobbade henne och att jag skulle komma hem till henne. Satt där resten av kvällen och tittade på melodifestivalen med Alec, PS och PS kompis. Vad tänkte svenska folket när de röstade fram en operasångare? Men, som alla andra också har skrivit på sina bloggar, hellre henne än "Snälla, snälla". Jag ville egentligen att Måns skulle vinna, men sa att jag höll på Alcasar, för Alec berättade att hon hört på radion att Andreas i Alcasar har HIV och Ryssland släpper inte in Hivpositiva i landet. Kunde bli kul att se hur de löste det. Tänk er själva: direktsänt eurovision, alla länder har tävlat och programledaren säger: -"Och nu, på länk från Sverige...", ja, ni fattar grejen.

Ringde upp Paath för att fråga vad han tyckte om vinnande bidraget (han älskar den låten) men fick istället prata med Murra som hade druckit lite, hon klagade på att hon hade ont i hela kroppen efter sitt första Bodaborgbesök. Haha.

Efter det talade vi gamla klantiga grejer min syster Jennifer och Alecs syster PS har gjort. Haha, skoja inte att det blev skratt. Favoriten är nog ändå när vi är i Göteborg i somras och Jennifer ska se hur det går för PS i provhytten, sliter upp dörren och säger: -"Går det bra, Linnéa?", ojdå, fel provhytt. Där inne står en helt förskräckt liten tjej och provar en tröja. Jag skratta, Alec skratta, PS skratta, tjejens mamma skratta och syrran var försvunnen!

Vi lyckades även hamna i en film vi inte visste vad handlade om, men jag tror att jag måste se den alltså, verkade jättebra. "Tillbaka till kärleken", tror jag den hette. Så om någon vet något om den så lämna en kommentar om fall den är värd att se eller inte.


Idag har också jobbat hela dagen, med en liten sovmorgon, då.

Kom hem och det var ju världens vårväder ute. Jag är så trött på den här skitvintern nu. Den har varit så lång och dryg. Ge mig sommar nu!

Tog på mig ut-och-gå-skorna och gick en ganska bra bit:

Jag gick hemifrån- Lasarettet- Hembyggsgården- längs vattnet från båtbryggan enda upp till Bofors- förbi Karlskoga hotell- Musikpalatset- vid Staitol- upp till Nobell- Tomas zoologiska- Vägverket- Busstationen- Cykelbanan till Bergslagsskolan- Ekeby- hem.


Ni som kan Karlskoga vet att det blir en bit. Det var nästan mörkt när jag kom hem.

När jag skulle börja gå kom jag på att min ena öronsnäcka på hörlurarna är trasig, men jag hittade ett par röd/blå som vi fick på bussguidningen i Paris. De får duga, tänkte jag, men de var så sjukt värdelösa, haha, vad hade jag räknat med, liksom?

Kom hem och gjorde västkustsoppa, vilket jag tycker mycket om. Det har jag varit sugen på länge, men såklart blev den inte så god som den brukar.

Nu sitter jag här i soffan med datorn i knät och halvtittar på Beckfilmen som går på fyran.

Fick även sms av Alexandra Wall i natt. Det tyckte jag var roligt. Haha, hon hade kommit på att en kille var hunk och nu skulle hon ha tag på numret till honom. Det hade inte gått så bra för henne, vilket nog var tur för honom.

Även Emelie Larsson hade nog varit lite full i natt. Läste hennes blogg som var uppdaterad från en efterfest vid 05.30 imorse, det var underhållning. Lite myskoskrivet måste jag nog säga.


Min chokladprovning är ju på gång också, eftersom den går ut nu 4 april. Det blir nog bestämt imorgon om vi kanske åker ner på torsdag. Har inte talat med Jess om det ännu och sen beror det lite på om det går att boka provningen då. Med att vi åker ner menar jag ju till Alec och Teo i Lysekil eller på Tjörn eller vart det nu blir. Chokladprovningen är alltså i Göteborg.


Sen på söndag blir det Norrköping för hela slanten. Till och med Chair verkar taggad för att gå på handboll. Men jag lovar att jag kommer vara mest taggad i hela hallen.


Måste även berätta att jag fick en nostalgikick nyss. Hittade en grupp på Facebook som var för alla födda på åttiotalet och så gammal är ju faktiskt jag även om jag är en av de sista. "80-tallisterna på facbook" hette den.

Där fanns det en lista med saker som vi åttitallister alltid kommer komma ihåg och jag tyckte den var så klockren!  Bl.a.:


•·         Vi som någon gång har haft en OKEJ-poster upphängd på väggen.

•·         Vi som var för coola för vanliga sällskapsdjur och skaffade vandrande pinnar och tesvamp

•·         Vi som slog in skolböckerna i diverse fina skydd för att vi behandlade dem med respekt

•·         Vi som var den första generationen som kunde zappa mellan Skurt och Björnes magasin

•·         Vi som fick hjälpa läraren att trycka på play på videoapparaten

•·         Vi som trodde att vi skulle bli rika när vi efter många år skulle sälja våra kulor, ishockeykort och pogs

•·         Vi som hittade på ett eget språk för att kunna sjunga med i engelska texter


Haha, det stämmer ju så bra!

Just ja, när jag ändå påminner alla om hur gammal jag är kan jag ju passa på att berätta att jag fick en liten panikattack i torsdag: jag fick mitt första orangea kuvert i brevlådan! Fy, jag som har så långt till pension, har jag inte det?


Nej nu har jag nog fått ur mig allt utom en sak.

Jag har ju nyss grattat bägge de äldre systrarna Nielsen, så tycker jag ska gratta den minsta med (hon är den sista, så ni vet. Känns som jag grattat dem massor nu):



Grattis Julia på 11 års dagen!


Kommentarer
Postat av: jennifer

haha, det blir alltid fel när linnéa och du är med!

2009-03-15 @ 23:15:13
Postat av: Erika

Jennifer: Rättning: det blir alltid fel när DU och Linnéa är med!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback