Så var det torsdagskväll, igen.

Nu känns det som det var ett tag sen jag skrev, men inte mycket har hänt.


I måndags blev det som sagt fika på stan med Anna, innan jag åkte hem till mamma och såg på matchen. Snacka om att vi inte hade en aning om vilket tryck det var i hallen alltså. Men de blev jag varse när jag så det på TV. Gud vilken match.

Ångrade lite att jag inte passade på att sola när jag ändå var hemma hos mamma. De har nämligen gjort om mitt gamla rum till ett solariumrum. De har nog haft det som plan i flera år, tror jag. Synd för syrran som har hela sitt liv gått och planera hur väggen mellan hennes och mitt rum slogs ut timmen efter jag flyttat.


I tisdags var det bara jobb som stod på schemat. Hann med en promenad i kylan innan jag åkte dit, but that's about it.

Igår jobbade jag med och direkt efter jobbet blev det plattan i mattan hem till mormor. Det var ju inte bara löningsdag igår, det var ju även våffeldagen. Det är lite tradition att alltid äta våfflor hos mormor då, men stackars mormor får ju inte äta vanliga våfflor eftersom hon ha diabetes, så när vi sitter och äter mormors våfflor med massa grädde och sylt äter mormor fullkornsvåfflor. Hm, de är inte så rättvist kanske. Mormor skickade även med mig nybakta bullar hem, gotti.

 Efter besöket hos mormor kändes det som jag behövde röra på mig, så jag tog en timmes kvällspromenad runt Nobel och stan.

När jag kom hem ringde Walli och fråga om jag ville ha våfflor, men nej tack, men sa att de kunde äta det om de ville. Helt plötsligt står Paath och Walli i dörren med våffelsmet, våffeljärn, sylt och sprutgrädde. Så klockan halv 11 igår kväll stod jag och grädda våfflor åt Wall och Patrik i kanske det äldsta våffeljärnet som finns kvar på jorden.

Paath sa då att han skulle komma och väcka mig vid 10 imorgon, alltså idag. Mm, visst, gör det, tänkte jag, ta med färskt bröd också.


Imorse, när jag ligger och sover, ringer det på dörren. Gissa vem som står där med färska frallor?

Jag öppnade dörren och sa samtidig: ditt jäva CP! Hm, dåligt ordval, jag vet, men jag har det sämsta morgonhumöret i hela världen och trodde seriöst inte han skulle komma vid 10-tiden.

Så var det ju det här med pålägg... en möglig ost och en tom salamiförpakning var vad jag hade. Det och vår räddning: en tub apelsinmarmelad.

Jag gjorde mig ordning och vi åkte ner på stan. Shoppa lite och stötte även på Anna, så jag, Paath och Anna tog en lunch på stan och åkte sedan in till Dfs. Jag och Patrik var inte kvar hos Anna så länge.

Patrik skulle hämta sin pappa på tågstationen vid kl. 18.00, så när vi åkte från Anna kl. 15.15 kanske, tyckte Paath inte det var någon idé att åka till Kga om vi ändå skulle tillbaka till Dfs efter några timmar, så vi gjorde en turné hos mina föräldrar.

Först hem till pappa och bråka med Ozzy och Hexa. Pappa var inte hemma så vi och syrran blev bjudna på glass av Maria. Även pappa dök in efter en stund och jag och pappa gjorde det vi tycker är roligast: mobba Jennifer för saker hon gjorde när hon var liten! Haha, hon tar verkligen åt sig.

Efter ha suttit där en timme åkte vi hem till mamma, hon bjöd på bullar och saft. Stefan kom hem från jobbet och han har ropat hem två telefoner från Tradera och den ena hade kommit. De är precis likadana, någon kopia av Iphone. Problemet är bara att det inte går att få dem på svenska så Stefan fattade ju givetvis ingenting och sa att han inte ska ha kvar dem. Han gav ena till mig men jag sa att jag inte ville ha den. Jag planerar ju att kanske få en annan telefon i 20 års present av min kära mor... kanske till och med tidigare än så?

När vi ska åka vid 17.50 ringer Paaths pappa och frågar vart vi är. Tåget var nämligen 12 minuter för tidigt! Har det någonsin hänt förut?!

När vi ska åka från mamma och hämta honom så säger Stefan: "ta med dig den här och lämna tillbaka den när du lekt klart!" haha, så jag fick med mig den där telefonen i alla fall.


Vi skjutsar honom och åker och handlar glass och fruktsallad. Vi åker hem till mig och Wall kommer också. Det var ju final på 'Sveriges värsta bilförare' ju. Var ju tvungen att titta fast mina favoriter, Skarapojkarna, har åkt ut. Var det några odds på att Gurkan skulle bil Sveriges värsta?


Imorgon vet jag inte riktig vad det blir. Tina och jag snacka om att styra upp något fram mot kvällen. Blir nog Örebro med mamma och Stefan en sväng också.

Annars så har jag nog inget planerat, bara jobba hela helgen. Men nästa helg, då ni, då är det 4 april och då firar vi 39 års dag på Frödingsvägen (min 20årsdag och Alecs 19 årsdag). Dessutom berättade Erica att hon gör ett stopp i Värmland för våra födelsedagar när hon är på genomresa från Västkusten till Stockholm.

Avslutar med ett klipp på mina favoriter i 'Sveriges värsta bilförare'.



"Vi tänker tetriss! Vi tänker alltid tetriss!"



Kommentarer
Postat av: Sofie

Haha tänker alltid tetris

2009-03-27 @ 10:05:49
Postat av: Anonym

Vi tänker alltid tetriss

Postat av: Anonym

Vi tänker alltid tetriss

2009-03-27 @ 11:19:58
URL: http://jennifersmeds.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vi tänker alltid tetriss

2009-03-27 @ 11:20:34
URL: http://jennifersmeds.blogg.se/
Postat av: Erika

Vi tänker tetriss, vi tänker alltid tetriss!

2009-03-27 @ 14:31:00
URL: http://erijka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback