Örebro alltså.. The place to be!

Ingen jag känner kan vara riktigt friskt, tror jag, och i det räknar jag även in mig själv.
I onsdags jobbade jag till halv 8 och då skickade Walli och frågade vad jag gjorde. Hon var ute med Paath, så något sa mig att jag skulle bli våldgästad, och mycket riktigt. Walli och Paath kom och efter en stund kom Blirren.
Vi åkte ner på Max och drack te. Då kom vi helt plötsligt på att det skulle vara gott på med en natcotallrik (och kanske en cider till eller öl till Walli) så vi åkte till Wickan. (jaja, jag vet Wickan på en onsdag eller ja.. Wickan över huvudtaget) Där stod det en skylt att de hade natchotallrik men i kassan sa de att de inte hade de. Han orkade alltså inte fixa det. Det är felaktig marknadsföring och vi skulle kunna anmäla dem för det!
Hur som helst, natchos var det. Vad lever vi i för stad där man inte kan få en natchotallrik efter kl. 23 en onsdag? Då bestämde vi oss för att göra något åt saken. Vi drog till Örebro. Först ut på stan där det var aktivitet, dock inte på ett ställe som serverade natchos så vi åkte vidare. Walli visste ett ställe ute i Västhaga där de borde ha det, men när vi kom fram dit vägrade Paath och Blirren att gå in. Men vad fan åkte vi till Örebro för?
Hamnade till slut på Statiol i Västhaga. Walli köpte en korv med mos och en 3.5 öl som hon inte fick dricka inne på Statiol och Paath köpte mos!
Sen åkte vi tillbaka hem till Karlskoga. Wall satt i baksätet med en cigg i ena handen och hennes öl i andra och sa: "Det här är livet!" Haha, tyckte det var ganska klockrent. Vi var hemma i Karlskoga efter en tur till Statoil i Örebro vid 01.00.

Nästa dag, alltså igår, fick jag ett sms av Jenny där det stod typ: "vad händer?" JO VI ÅKER TILL ÖREBRO! Så jag, Chair, Tina, Walli och Blirren bestämde att vi skulle in till Marieberg och shoppa. Vi hittade typ ingenting utom Blirren som köpte en tröja.
Chair och jag var hungriga, så Wall föreslog att vi skulle äta på Paco's. Så vi köpte oss en varsin Natchotallrik! Äntligen!
Mycket möda för den förbannade natchotallriken.
Och föresten så hittade jag dom finaste skorna som jag inte köpte. Skoja inte att jag ångrade mig. Om någon ska till Din Sko snart, säg till så ni kan köpa med dem skorna! Måste ha dem!
På kvällen sen så blev det Skip-Bo och Uno hemma hos mig. Haha, jordens roligaste kortspel.

Murra snackade om att hon kanske skulle baka idag, så jag hoppas, hoppas hoppas. Haha.
Annars så är det nog inte så mycket på gång. Fest hos Emelie imorgon. Hon ska inviga sin TV eftersom den gamla tog eld. Haha, det tyckte jag var ganska kul!
Kan ju även säga att idag är det bara en månad kvar till min 20års dag och efter det ska jag sluta fylla år. Man behöver ju inte bli äldre eftersom efter det så får man ju göra allt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback