Erika på Töpp... bara lite trött!

Först och främst vill jag bara säga att Erika har en ny telefon så om ni får SMS av mig där Å, Ä och Ö samt utropstäcken och frågetäcken inte finns med är det för att jag inte kan SMS:a på den nya telefonen (kan ju även passa på att tacka mamma och Stefan för den).


Då har alltså ännu en helg passerat. I fredags var jag i Örebro en sväng med mor och Stefan, köpte ju telefonen då. En HTC touth Diamond, det är alltså en förtidig födelsedagspresent.

När jag kom därifrån gick jag hem till Tina där Jenny också var. Lite bortgjord blev jag ju där med. Tina frågar var pekpinnen till telefonen sitter och jag svarar att det inte finns någon. "Nehe", säger Tina och tar fram pinnen. Haha, upps, bra att man kan sin egen telefon. Tog det bara lugnt hela kvällen hos Tina innan jag gick hem och sov.


Lördags jobbade jag hela dagen, 8-19.

Erika skulle försöka knäcka min rygg på jobbet men det slutade med att jag hade ont i ryggen resten av kvällen. Alla som känner Erika a.k.a. Spik-Erika vet hur dumt det är att låta henne göra något sådant.

Jag, Jenny och Tina bestämde i fredags att vi i lördags skulle hyra filmen "Remember the Titans". Jag har sett den filmen en gång och tycker den är jättebra, men Tina och Chair har inte sett den. Så efter jobbet i lördags skulle jag åka och hyra den, köpa lite godis till filmen och sedan köpa med mat till mig, men det blir inte alltid som man tänkt sig!

Jag åkte till Kronhallen och köpte godis, sen åkte jag till Nöjesbutiken och skulle hyra filmen, men de hade den inte. Sen åkte jag och köpte sushi för att sedan ta mig till Tina.

Väl hos Tina kom vi på att vi verkligen ville se den.  Jenny, som fortfarande är hemma hos sig och sitter och gnäller på oss över Tinas MSN, skickar ett SMS till sin granne och frågar om de har den, men nej de hade de inte. Här kommer vad jag och Tina gör den närmsta timmen efter det:


•-          Jenny SMS:ar grannen om filmen

•-          Jag SMS:ar Jessi och frågar ifall hon har den, men nej.

•-          Jag och Tina ringer Statiol för att se om den finns där, men nej.

•-          Jag och Tina ringer OKQ8 i Karlskoga för att se om den finns där, men nej, de har inte hyr film och den finns inte att köpa.

•-          Jag och Tina ringer Film och Fabel för att se om den finns där, men nej.

•-          Jag och Tina ringer min moster för att se om OKQ8 i Degerfors har den, men hon vet inte.

•-          Jag och Tina ringer OKQ8 i Degerfors för att se om den finns där, men nej, tillbaka skickad.

•-          Jag och Tina åker till OKQ8 i Karlskoga för att tanka och se med egna ögon så de inte har den, men nej.

•-          Jag och Tina åker till COOP och letar genom alla filmer de har där för att se om den finns där, men nej.

•-          Jag och Tina åker till Willys och letar genom alla filmer de har där för att se om den finns där, men nej.

•-          Jag och Tina åker till Kronhallen och letar genom alla filmer de har där för att se om den finns där, men nej.

•-          Jag och Tina åker hem till henne och ska köpa filmen på CDON, men den har utgått.

•-          Jag och Tina ska köpa filmen på Diskshop, men den har utgått.

Enda stället som faktiskt hade den förbannade filmen var någon dansk sida.


Efter Jenny tittat klart på Robinson så satte vi på en annan film istället, "Big Daddy". Det var första gången jag, Tina och Jenny kunde samsas om vilken film vi skulle se. Chair brukar vägra se de filmer jag och Tina vill se.

Fick ju även massa SMS av Jocke igår. Han SMS:ar typ bara när han har druckit. Han har så konstiga idéer. Helt plötsligt ringer Teo och Jocke, ganska i gasen bägge två tror jag.

Sen ringer Alec, också några glas för mycket där. Det roliga var att Teo och Alec inte festa ihop. De tycker bara om att ringa mig. Haha. Jag sa att jag skulle höra av mig till Alec idag istället och tala om vår 39års fest på lördag OCH DÅ JÄVLAR! Haha, vad jag längtar.


Idag har jag jobbat hela dagen, 9-17.30. Ganska mycket att göra faktiskt. Sen så var det någon av gästerna som ville att vi skulle slå på TV:n så den gick hela dagen i caféet och helt plötsligt började kvartsfinalerna i elitserien i handboll. Och inte nog med det: Sävehof - Redbergslid. Jag var tvungen att städa kalasrummet för att lyckas hålla mig borta från TV:n. Men bara så alla vet så vann Sävehof, och det gillar vi, eftersom vi har biljetter till SM-finalerna 9 maj!


Nu ligger jag på soffan, tror det blir en tidig kväll ikväll.

Fick SMS av Wall imorse också, klockan 09.56 (med tanke på omställningen till sommartid var ju klockan egentligen 08.56 för Wall). Hur som helst undrade hon vad jag gjorde och när jag sa att jobbade blev hon besviken för hon hade tänkt kommit hem till mig. Öh, vad gör Wall ens uppe? Jo, det ska tala om. Hon var ute och gick och följde gårdagens ragg till bussen! Haha, och sen ett stopp hos mig?


Nej, nu får jag väl ta och ringa Alec också.

Just det, någon som har "Remember the Titans" att låna ut?



My new phone


Kommentarer
Postat av: Emelie

Å Ä Ö finns på den mobilen :) har den själv men det är så knövligt då man får ändra taigentbords <-- stavning inställningar när man skriver sms sen gå tillbaka till den vanliga.. Men det kanske du visste?

Fast då finns inte ? på den andra och det är jätte knövligt och vet inte varför de gjort så..

Postat av: Erika

Emelie: Haha, jo jag har fixat det nu. Tog bara lite tid. Tycker faktiskt att hela telefonen är lite knäpp, men antar att det går bättre när jag lärt mig den lite mer. Nu är mitt största problem musiken, haha..

2009-04-01 @ 00:20:22
URL: http://erijka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback