Du vet att du kommer från Karlskoga när...

Hamnade på en såndan klockren sida på facebook alltså.
"Du vet att du kommer från Karlskoga när..." hette den. Helt underbar alltså, folk har skrivit i gästboken om vad som utmärker en äkta karlskoging! Jag måste bara bjuda på några!

Du vet att du kommer från Karlskoga när...
- när du blir djupt förolämpad när någon frågar fall du är ifrån Degerfors.
- när du kallar Ekeby för "betongen" och Sandviken för "förorten"
- när du irriterar dig på att Tabita bor på Skrantabacken, borde inte hon bo i Ekeby eller nåt?
- när du på ren reflex börjar svar: "jag vet säkert vem det är när jag ser honom" när du hör ett namn som verkar bekant.
- du lägger till onödiga ord efter varje mening: "jag ska gå nu, ska jag" eller "jag handlar på servus, gör jag"
- när man inte tycker att 2 km till närmaste busstation är långt..och vägrar ta en taxi.
- när du tycker att folk är dryga, bara för att de flyttat ifrån stan.

Haha, jag tycket det var klockrent!

Kommentarer
Postat av: emelie

haha bra erika :D

haha jaa helt sjukt, den bev väl överhettad eller nåt

Postat av: Murra

Hahaha klockrent!! :D

2009-02-27 @ 14:45:28
URL: http://murra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback