Solariet var stängt, så lite uppdatering, kanske?

Oj, här uppdateras det inte allt för ofta. Vad ska vi göra åt det då? Inte speciellt mycket.

Här är vad ni har missat:

 

* 27 november: Maries 18 års fest med färgtema. Jag hade champagne.

Även om vi (jag, Jess, Jenny, Tina och Jennys kusin Johanna) hade trevligt så var vi typ äldst där och kvällen slutade inne på ”Jack”.

 

* 28 november: Jennys 20 års fest.

Roligaste kvällen på länge. Började med att Jenny fick ett fallskärmshopp i present. Här ska hoppas fallskärm för fulla muggar och alla ska med.

Jenny bjöd även på bål och jag vet inte hur men jag fick alla som inte var där bålglas med, det stod namn på glasen. När kvällen var slut hade jag hetat Erika, Paath, Malin, Therre, Johnny och Jenny, vet inte riktigt hur det gick till.

Kvällen slutade på statt och oavsett vad ni har hört så var jag där och jag hade även skitkul!









* 1-2 december: Morfars 85 års firande.

Ålandskryssning med släkten och min släkt är inte att leka med.

De var jag, mamma, Stefan, syrran, Morfar, Stina, Mormor, Lennart, Moster och Kusin Stefan.

Det var riktigt kul faktiskt. Min mormor, som har diabetes, fuskade och åt godsaker hela resan och det fick hon höra. Morfar och Stina hade inga glas i sin hytt så de tog en klunk konskinkorva direkt ur flaskan och sedan sköljde ner med lite Fanta.

Det bästa på resan måste ändå ha varit att Flamingo kvintetten spelade! Jag måste säga att jag inte kände igen en enda låt men mormor var glad. De gratulerade även morfar från scenen och spelade en låt för honom, det uppskattade han och tyckte var roligt.

Rekommenderar alla att beställa en ”Karlssons diskvatten” nästa gång ni åker med Cinderella.

 

Måste även berätta vad som hände när vi skulle äta fyllemat. Klockan var tre på natten och som vanligt har de ju bara pyttipanna eller Janssons frestelse till fyllemat så jag åt en räkmacka men några av de andra beställde pyttipanna, så även min kära kusin Stefan. Stefan kommer på att han ville ha mjölk till pyttipannan så han kommer till mamma och Stefan (många Stefan) och ber de köpa med det. Då står det en tant bakom som tycker att Stefan tränger sig i kön och börjar puttra något om ”jävla ungjävel, bla bla bla…” Stefan svarar med: ”Du, jag är faktiskt 32 så de där med ungjävel kommer lite sent.”

Vi går och sätter oss och tanten går och sätter sig vid ett bord längre bort. Helt plötsligt börjar tanten skrika någon och vi vänder oss om. Där sitter hon med, med ett glas mjölk och vill skåla med oss. Alla höjer sina glas mot henne och skriker skål. Direkt vi sätter ner glaset börjar hon säga ungjävel till Stefan igen, utan att han har gjort något. Stefan vänder sig och skriker: ”VAD I HELVETET SÄGER DU?!” tillbaka. Haha, trodde jag skulle dö. Shit, vad kul det var.


Efteråt skulle alla andra, alltså de som fyllt 40, gå och lägga sig så kvar var jag, Jennifer och Stefan. Då skulle vi hitta mjölktanten. Vi sprang runt hela båten och lekte James Bond.

Efter det attackerade vi moster som låg och sov med surt och blandat.

Sen gick Jennifer och sov och jag och Stefan tappa bort våra skor i hytten så vi gick runt barfota på båten och träffa massa folk, bland annat en hjord med pingviner.

Uj uj uj vilken resa det blev. Men roligt var det.














 


* 3 december: Julfest med Boda.

Vi åkte till Lerbäcks teater och tittade på en mordgåta, en teater där det gick ut på att lista ut vem mördaren var. Sen så fick vi trerätters middag med. Det rekommenderas också! Det var jättetrevligt.





För övrigt har det nog inte hänt så mycket. Jag och Jenny tog en spontankväll på statt i lördags och som vanligt är det de kvällarna som blir bäst.

Igår var Ida här, my lost love, har inte sett henne på hundra år, så det var jätteroligt!

I helgen blir det till Tjörn och Teos årliga (de kan man väl säga nu när det är tredje året, va?) födelsedagsfest. Tema ”Coctail”, har dammat av en gammal klänning som de är så länge sen jag hade så den har inte ens flyttat till Karlskoga än.


Förövrigt så har jag lite julklappspanik eftersom jag bara har köpt en(!) julklapp.

 

Hm, nu blev de ju liten uppdatering i alla fall.

Håll till godo tills nästa gång.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Bra där med uppdatering :D alltid kul att läsa :D

Postat av: Erika

Jenny: du kanske också skulle prova dig på en uppdatering?

2009-12-16 @ 21:24:36
URL: http://erijka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback