*PIP* vilken helg...

Vilken helg och de kanske förklarar lite varför jag vaknade 09.50 imorse?

- Men, Erika, börjar inte du kl. 09.30?

- JO!

Varken jag eller Andreas hade vaknat av min klocka imorse, men de hade min kära kusin Stoffe gjort som sov på min soffa i natt. Han hade legat och tänkt om jag aldrig skulle stänga av larmet. Tack för det. Som tur var, var det lugnt på jobbet och eftersom Camilla är proffs så fixade hon ju några minuter utan mig.


Jag hade inga planer på att gå på Putte i Parken egentligen men efter att ha vunnit ett gratis pass + VIP-pass på jobbet så var det inte så mycket att tveka på.

Min följeslagare i vått och torrt under festivalen var Camilla (hon hade med vunnit pass).


Onsdag: Camilla och jag höll ställningarna på Boda hela dagen och skrev ut spelscheman för festivalen och ringa in vilka vi ville se, sen jämförde vi med varandras. Vi hade ringat in så gott som precis samma band, jag tror jag hade ringat in ett mer än henne bara.


Kl. 18.30 möter jag upp Camilla och Eric (tredje vinnaren i Bodas vinna-pass-tävling) och vi går upp och tittar på Ulf Lundell som börjar spela kl. 19.00. Riktigt bra spelning faktiskt, även om jag inte är hans största fan, kanske. Han spelade "Öppna landskap" och de var nästan därför jag gick och tittade på honom. Avnjöt den låten med en cider i handen, då mådde jag bra.

Vi går och tittar vad som fanns inne Backstage och tog lite och dricka. Camilla körde men som tur var fanns det gratis Red Bull där.

Min syster ringde mig också och skrek hysteriskt i telefon. Jag blev ju ganska orolig eftersom hon var nere på campingen (yes, syrran valde och campa när hon kunde åka hem och sova i sin egen säng) men tillslut när hon har lugnat sig hör jag att hon säger att hennes skor är alldeles leriga och att de faktiskt var hennes tygskor som var förstörda! Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra med den här informationen utan frågade varför hon ringde och fick till svar: "JAG KANSKE BARA VILLE BBERÄTTA DE HÄR FÖR DIG!" Hm, jag vet faktiskt inte.

Camilla, Eric och jag gick och tittade på Lasse Lind, riktigt bra faktiskt. Där träffade jag även hon med tygskorna och kan ju säga att de inte bara var skorna som var leriga...


Efter Lasse Lind kom jag och Eric på att vi var hungriga och ville gå och köpa något att äta, typ korv, men att vi innan de skulle gå upp backstage och gå på toan (Kan inte hjälpa det, det är sån jag är, jag går på festvial och använder vattentoalett!) Tog även en cider till där inne samtidigt som vi får syn på världens buffé. Vi frågade killen i kassan vad det kostade men han sa att alla som hade VIP-pass fick äta av den. Våra planer på korv kändes väldigt långt bort när vi lassade tallrikarna fulla med kotletter, kycklingspett, sallader, potatisgratäng, lax, potatissallad och allt vad det var.


Efter vi hade ätit bestämde sig Camilla och Eric för att röra sig hemåt, så jag letade på Andreas och C/O. De satt i ett öltält men skulle ner och se Fatboy, så jag följde med dem. På vägen ner träffade jag Carro som jag inte har sett på hundra år, jättekul och snacka lite med henne. Ringde Andreas igen och frågade om de var där nere och det var de, de skulle tydligen sitta på några stolar. And yes indeed, de gjorde de. Andreas och Werner hade varit ute i skogen och hittat en varsin solstol som de satt i.

Vi gick upp mot öltälten igen och självklart var solstolarna med, lite smart av dem ändå eftersom det var så mycket folk så var de två de enda av oss med sittplats. Vi gick upp till stora scenen och tittade på Bob Hund, grymma var de. Andreas och Werner slog sig fram i publiken och fällde upp sina solstolar och satt sig. Haha.
Vi lyssnade inte klart utan Andreas, jag och solstolen gick hem och la oss istället.


Torsdag: Camilla och jag jobbade även denna dag, men inget stort hände väl.

Kom hem vid halv fem och fick min bil levererad av Andreas, Ronny och Stoffe. Andreas hade lånat den till jobbet på morgonen. Blev lite kaffe och sen var det dags att börja göra sig ordning. Mötte upp Camilla gick och tittade på A Camp, helt ärligt tycker jag väl inte att de är så jättebra men allt blir ju annorlunda live.

Vi träffade Eric efter det och vi tre gick ner titt VIP-området och, helt ärligt, hoppades på buffé, men tyvärr. Men vi hittade lite att dricka i alla fall.

Vi hade hört att ett band som hette Hoffmaestro & Chraa skulle spela och deras liveshow skulle tydligen vara grym, så vi gick dit och tittade. Grymt var nog dagens underdrift, de var så sjuktbra, alltså! Lite pinsamt faktiskt att jag inte hört om dem förut...



Grym låt med Hoffmaestro & Chraa


Vi gick sedan upp till Stora scen och tittade på Thåström, de var också jättebra, tyckte jag, men Camilla var nog inte lika övertygad.

Efter han hade slutat bestämde vi oss för att dra hemåt. Jag ringde för att se om Andreas skulle med och vi bestämde att vi skulle mötas upp vid ingången. Efter en halvtimme och ca 20 telefonsamtal senare kommer han, men inte genom utgången utan bakom hela festivalområdet ut ur skogen. Han hade tydligen gått fel och sen inte blivit insläppt på området igen.


Fredag: Ganska kämpigt att gå till jobbet när Andreas ligger kvar, men jag får väl igen för alla gånger han har varit tvungen att gå till jobbet tidigt.

Fick hålla koll på Boda utan Camilla denna dag, men självklart möttes vi upp till festivalen. Vi gick och tittade på Melody Club. Vad mycket låtar man har glömt med dem egentligen. När de skulle spela sista låten frågade vilken låt publiken ville höra och alla börja sjunga. "Electric..." som om de hade räknat med något annat?


Camilla, söt som hon är, hade bjudit hem mig på mat efter det. Micke hade gjort en grymt god tacopaj åt oss. Vi passade även på att platta håret hemma hos Camilla. Camilla hade även, dagen till ära köpt nya gummistövlar.

Vi åkte tillbaka till PIP och gick på Sahara Hotnights, tredje gången gillt eller vad säger man? En gång skulle jag se dem på Liseberg och då blev Teo sjuk, en gång skulle jag se dem på statt och då blev jag sjuk, men denna gång blev ingen sjuk. Sahara Hotnights är inte mitt favoritband direkt men tyckte de var väldig roligt när de säger att de har en gästartist som ska spela med dem och Timbuktu kommer upp på scenen.

Camilla och jag går ner backstage och tar en cider. Då sitter det en snubbe där inne som är väldigt lik Promoe, men jag säger inget eftersom inte han skulle spela på PIP. Camilla och jag går ut på däcket de har däruppe och lyssnar på Slagsmålsklubben. Av någon anledning ville jag se dem, bara för Alec hade en period hon tjatade om dem, men de var ju så usla, haha.

Vi går upp och tittar på Timbuktu som är helt grym, vilken scenkänsla. Även han tar in en gästartist och gissa vem? Jo, Promoe! Vem var det jag hade sett i VIP:pen? Haha... (fick veta nästa dag att han är med i Looptroop Rockers av Jessica och de spelade ju den kvällen) Festivalens beskvikelse var ändå att Timbuktu inte spelade "The botten is nådd"!

Åker hem och väntar på att Andreas ska komma. Han kommer efter en liten stund lerig och halvbrutna revben, hm, trodde nästan jag skulle behöva åka ner med honom till akuten, men de gick bra och vi somnar.


Lördag: LEDIG!! Underbart ju.

Vi ligger i sängen typ halva dagen tills jag orkar gå upp och sätta på kaffe, men jag har ingen mat hemma, typ en macka och några köttbullar hittade jag. Illa. Går och handlar efter frukosten (heter det frukost efter kl. två?) och sedan går Andreas till bussen och jag gör mig ordning för kvällen.

Camilla och jag hade tänkt gå ut och äta på kvällen så vi bjuder med Sara, Eric och Wille, men de var visst för coola för oss.

Jag och Camilla går och tittar på Moneybrother, Camillas största kändiscrusch? Han var riktigt bra, faktiskt. Synd bara att jag inte kan en enda låt med honom, det kom jag på när han spelade på Statt sist och jag och Emelie (länge sen hon fick vara med i min blogg) stod i publiken som två idioter och sjöng med fast vi inte kunde en mening.


Efter han hade spelat gick vi ner till Jacks och åt oss tjocka och goa på deras grillbuffé. De fanns inte så mycket platser på uteserveringen så de kommer ett par i kanske 45-50 årsåldern och sätter sig vid oss. De var från Örebro och var bara på PIP för att se Moneybrother, de hade sett honom många gånger. Sen berättade de även att han satt inne på Jacks, han med, och åt. Oj, vad snabbt vi blev kissnödiga och var bara tvungen att gå förbi Moneybrothers bord till toaletterna. Camilla ville gärna gå fram och säga att de gjort en bra spelning men ingen av oss vågade, utan vi gick ut därifrån.


Vi började gå tillbaka till området men utanför Viking mötte vi Wille, hans tjej Emma och deras kompis Erik. De drog med oss till en fest, där ingen kände någon kändes det som. Men vi satt och snacka i alla fall och vi fick både öl och shot. Måste bara påpeka här att jag faktiskt drack öl utan några på problem, se vad jag lär mig!

Emma skulle göra en fotoserie där alla hon mötte under kvällen skulle göra V-tecknet i kameran. Sen så var vi ju även tvungen att fota lite annat, typ våra VIP-pass.


  
Tvåstulna biler från Emmas blogg

Vi gick upp till PIP igen och Wille köpte en jättesnygg hatt, haha. Vi tänkte att vi skulle gå upp till VIP:pen men bara jag, Camilla och Wille hade pass, inte Erik. Då kommer vi på att Eric kunde låna ut sitt, så efter en jättelång skogspromenad fram och tillbaka hade vi i alla fall fyra pass och gick upp dit och satte oss och drack mer shot och mer cider. Vi skulle egentligen gå och se Backyard Babies men vi satt och snacka istället. Eric kom också förbi en sväng.

När vi gick därifrån tror jag Eric gick tillbaka till festen han var på och de andra åkte hem. Jag och Camilla gick upp till Stora scenen och köpte cider och lyssnade på Millencolin. Shit, vad bra de var.




Millencolin

När Millencolin spelat klart var tyvärr festivalen slut och det var dags att gå hem. Jag mötte upp Andreas och Stoffe som också skulle med hem till mig. Jag var på bra humör och gick och sjöng låter "Var ligger landet de böjer bananerna?" hela vägen. Vi träffade även på syrran som också fick höra den låten och mamma, som skulle hämta syrran. Jag ringde även till mamma och sjöng den låten. Då fick hon även tala med Stoffe och Andreas, haha. Stackars mamma.


Shit, vilka härliga dagar det här har varit och vi kommer tillbaka nästa år!
 


Var tvungen att bjuda på den här med!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vilken fantastisk bra PIP-berättelse. (Nerkortad á la Erika) =) Shit va kul vi hade alltså, speciellt kul att läsa efteråt eftersom det känns som om hälften har försvunnit ur minnet.. Lätt att vi ska trixa med biljetterna så att vi vinner nästa år med! Ha de så gött på playan! Puss

2009-08-15 @ 14:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback