Påskafton

Oj vad det var dålig uppdatering här. Jag skyller på att jag har haft så otroligt dåligt med tid.


I lördags var mamma, morfar och Stina här och firade mig. Fick pengar och en fin blomma av morfar och Stina. De har ju heller aldrig sett min lägenhet förut så det var på tiden att de kom.

I lördags hade jag ju min och Alecs födelsedagsfest också. Vi hade superkul fram till allt gick fel. Tror att alla hade kul utom jag då. Jag slängde ut alla vid 11- halv 12. De var då jag kom på hur min lägenhet såg ut. Fy fan, säger jag bara. Hur stökig som helst.

Mitt i natten fick jag även ut och leta efter Jocke som var borta, eller borta och borta, han låg hemma och sov. Nej men fram till allt hände var kvällen hur bra som helst.


I söndags kom mamma hit vid tvåtiden. De värsta av allt var att jag hade städat en del på natten men de såg inte mamma när hon kom. Trodde hon skulle tappa tårtan när hon kom in, så stökigt var det. Men världens bästa mamma högg i och vi hann klart innan mammas släkt kom.

Mormor, Lennart, Kippen, Carina, Stoffe och Sanna kom vid fyra. Då hade även Stefan kommit en stund innan. Då blev det smörgåstårta för hela slanten. Gud så gott.. blev även vanlig tårta.


Måndags var ju min födelsedag. Jobbade hela dagen, fick en ros av mina arbetskamrater. Efter jobbet var det bara att åka och införskaffa sig fikabröd för då skulle mina vänner komma. Jag hade även en smörgåstårta och vanlig tårta kvar som jag också bjöd på när de kom. De som kom var Alec, Jess, Jenny, Tina, Paath, Walli, Blirren, Collin, Murra och Tanten såklart (Murras hund Freja), tror inte jag glömde någon nu.


Tisdag var det jobb igen. Efter det kom pappa, Maria, farmor och farfar hem till mig och ännu mer fika. Helt galet fet tror jag att jag är nu. Efter det blev det en superlång kvällspromenad!


Onsdag och jobbade hela dagen igen. Slutade kl. halv sex egentligen, men när åkte jag från jobbet? Jo, runt sju kanske. Sara skulle jobba kvällen och blev kvar och snacka massa skit med henne, haha. Men de gjorde inget, blev ju bara soffan ändå när jag kom hem.


Trosdag och jobb. Syster och moster kom in. De hade med sig en present från mormor och C/O som hade kommit försent plus att jag fick min present av syrran. Jag frågade om de ville ha kaffe och de ville de ju såklart. Då frågar Jennifer vår moster om de inte ska köpa en kladdkaka till kaffet och när moster säger ja, säger syrran: vad bra, för jag har inga pengar. Jennifer hade alltså fiskat efter pengar till kladdkaka. Haha.

Tog en promenad när jag kom hem. Mina planer med att rymma över helgen sket sig när jag frågade Jessica om vi skulle dra och se var vi hamnade och vart vi sov. Till svar fick jag: "men nu? Det är ju påsk!" öh, spelar roll, tydligen var hon bestämd på den punkten; hon skulle till Motala och fira med släkten och där med basta!


I fredags kom Murra och ringde på dörren vid kl. 9, vilket jag knappt kommer ihåg. Då kom Tanten hit. Jag ska ha henne till ikväll. Somnade om när Murra hade gått och vaknade senare. Då var Tanten kissnödig och jag tänkte att jag kanske skulle prova hundtricket i parken. Mötte en kille med hund men tror att han blev rädd för mig. Jag var nämligen klädd i pyjamasbyxor, osminkad med håret åt alla håll. Haha.

Hem igen och gjorde mig ordning och kom på att de skulle vara rolig att göra något. Jag och Tanten fick med oss Alec, Teo och Paath till Karlstad och Mariebergsskogen. Därinne har de ju en litet zoo med grisar och getter och liknade. Det kan jag lova att Tanten tyckte om, trodde hon skulle bli galen. Vi åkte till McD och tog en liten hamburgare och en glass, då kom jag på: vad ska jag äta ikväll, men min mamma ville gärna bjuda på grillat, haha. Åkte till mor och åt, sen kom även Alec och Teo dit, de hade med sig PS, så jag, Alec, Teo, PS, syrran och mamma spela Pictionary. Mitt i spelet kom Sophie och böt av mamma. Hon är hemma tills på onsdag. Behöver jag säga att jag och Alec vann?

Efter det blev det Geni i lag, jag och Alec var på lag där med, Sophie och Teo och Jennifer och Linnéa var på lag. Jennifer och PS vann, men de hade ju faktiskt barnfrågorna. Bäst var Jennifer när de fick frågan: "Var heter muslimernas gud?" Då svara Jennifer: "De är ju han! Buddhas kompis!" Haha, vi andra bröt ihop något totalt och såg framför oss hur alla gudar är polare som brukar ha pokerkväller ihop.

Åkte hem och sov vid klockan tolv ungefär. När jag kommer hem hittar jag inte Tantens koppel. Shit, fick för mig att jag glömt det i Karlstad eller något. Vad ska Murra tänka när jag lånar hennes hund och de tar inte ens 16 timmar för mig att slarva bort något för henne. Dessutom är de ju långhelg så kan ju inte köpa nytt till henne förens på tisdag.




   

Imorse vaknade jag tidigt för att vara mig. Har legat och varit orolig hela natten för vad Murra ska säga om hundkopplet. Tanten kom och sa att hon behövde ut ganska fort efter jag hade vaknat, så bara att kasta på sig kläderna och gå ut. Då hittade jag i alla fall kopplet i bilen, haha, skönt.

Fick SMS av Sophie som frågade om jag ville med ut och gå. Sophie kom hit och vi bestämde att vi skulle åka ut till brukshundklubben så kunde Sophies hund Athena också springa lös, och som hon sprang. Vet inte var de göder den hunden med, men tror att det är något hon skulle blir diskad för om hon deltog i OS! Tanten hängde också på så gott det gick, men de leriga dikena var mycket roligare, något som jag inte uppskattade allt för mycket.

Efteråt bestämde jag mig för att åka till farmor och farfar och äta påskmiddag trotts allt. Jag hade egentligen tänkt skita i det för jag var inte alls sugen på det, men inga affärer är ju öppet idag så jag tänkt att vill jag inte äta nudlar till påskmat så blir det farmor och farfar.


Nu ligger jag på soffan och vet inte riktigt vad jag ska göra. Tanten ligger på hallgolvet helt utslagen efter att ha lekt med Athena.


Ska även betätta vad jag fick av alla i present och tacka alla för det:
Mamma och Stefan- En telefon, balkongmöbler, ett linne.
Pappa och Maria- En kamera
Syster- Gå i väg och få ryggmassage,
Mormor, Lennart, Moster och Stefan- Ett halsband med mitt namn och ett par örhängen
Kippen, Carina och kusiner- Irish coffeegals
Farfar och Farmor- två tavlor, en klocka, en CD
Jenny, Tina, Catte, Murra, Blirren och Walli- En vattenpipa och choklad
Paath- Städgerjer
Collin- Två fina ljusstakar
Alec, Teo, Jocke och Erica- Presentkort på systembolaget
Jessica- En skål
Zafer- två chokladkakor
Jennys mamma- som taditionen hade hon målat en palm åt mig.
Dessutom fick jag massa blommor.

Hoppas jag inte glömt något eller någon nu. Tack så mycket alla!


Fick även reda på igår att Teo har bytt datum för chokladprovningen, blir nog att åka denna vecka som kommer istället för veckan efter, tur att jag inte jobbar då. Så onsdag till torsdag blir det nog västkusten, tror jag, och de ska bli så himla skönt att komma iväg ett tag. Speciellt eftersom det är så härligt väder. Känner att jag behöver komma iväg ett tag.


Nu vill jag bara att det ska hända något ikväll, orkar bara inte sitta här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback