10 dagar har gått...

... sen senaste inlägg. Upptagen, upptagen, upptagen!


Har i alla fall varit på chokladprovningen, som jag fick när jag fyllde 19, med Jess och Alec nu i alla fall. Åkte ner i onsdags och kom hem sent i torsdags. 

Jag och Jessi tar en roadtrip ner. Mitt i allt blir jag sugen på kaffe och vi tar driven i Lidköping. Jessicas kaffe var jättegott men jag fick sumpen ju. Jag blev tokig och slängde ut koppen genom rutan och stanna på närmsta OKQ8 för att köpa nytt.

Landade i Lysekil där vi sov. Alec, Nattis och Ellen hade varit söta och baka kladdkaka åt oss när vi kom. Lite brända kanske, men gott ändå.

Valde ju självklart fel sovsäck när vi skulle sova och hamnade i en Jocke hade haft sist han var och hälsade på Alec och Teo, den killen måste bada i parfym, alltså. Låg nog och klagade i timmar på att sovsäcken luktade, haha.

Vaknade i torsdags och jag, Jessi och Alec gick ut på stan (det heter garanterat inte stan i Lysekil, men i alla fall) och käkade frukost. Haha, Jessica fick lösa ut mig på café eftersom jag hade lagt plånboken i bilen och glömt den där när vi åkte ner.

Sen så har de ju sådan supergod glass på ett ställe i Lysekil. De serverar "Lejonet och Björnen" tror jag att märket heter. Dock var det väldigt urplockat så de hade inte min favorit: Björnbärcheesecake. Den kan man döda för.
Vi åkte in till Göteborg och skulle gå på chokladprovningen. Parkerade utanför Scandinavium och hittade rätt gata på en gång, problemet var bara att Alec var ganska säker på att det låg i nummer 3 men de var ju statsteatern. Vi hittade tillslut rätt, butiken låg i 23.

En liten mysig butik med massa massa massa choklad. Vi trodde vi skulle svimma när vi insåg att vi skulle stå upp i två timmar, men tiden bara flög förbi. Sammanlagt tror jag det var 22 personer där och vi fick sällskap av en tant. Tolv små chokladbitar låg på ett fat när vi kom in och efter ca tre bitar förstod vi att de inte var någon idé att äta hela bitarna om vi skulle orka smaka av alla sorterna. Som Alec sa: tur att vi inte åt innan vi kom!

Efter vi testat alla dessa bitar öppnade killen som hade hand om det skåpet till alla praliner och vi fick testa hur mycket vi ville. Jag slog till på två halva bitar och Jessi och Alec på tre halva bitar. Jag har på riktigt aldrig varit så mätt i hela mitt liv, men jag tycker alla ska gå iväg och testa det i alla fall. Kan ju göra lite smygreklam också: www.berzelii.com/ 
Dessutom var deras slogan så himla mysig:

FORGET LOVE!

I'd rather fall in chocolate


Dessutom måste jag säga att det var så roligt att bara umgås med Alec och Jessi en dag, det var så himla länge sen de bara var vi.



Lite av de vi kunde ha smakat på!

I lördags spelade mina (gamla) handbollstjejer Lilla VM.

De ville att jag skulle komma och titta på dem och självklart. Åkte direkt från jobbet och in, hann se två matcher: första spelade de oavgjort och den andra vann de med 7-1, tror jag. De höll nollan i 15 minuter, de var inte illa.


I söndags hade vi grillkväll. Vi intog mammas altan för BBQ. Jag, Jessica, Jenny, Tina, Murra och Blirren. Grillning av flintastek, potatissallad, fetaostsallad och tsatsiki, underbart, känner att sommaren börjar krypa allt närmare!

Vi spelade även Familjegeni, Degerfors (jag, Jess, Tina) mot Karlskoga (Jenny, Murra, Blirren) tyvärr vann ju Karlskoga, då. Blirren drog i alla fall skönaste kommentaren, jag och Murra skratta så vi höll på att ramla ur stolarna: Karlskogalaget hade suttit och diskuterat ett svar jättelänge och Murra frågar om de är det de ska svara och Blirren säger: "Ja men det är det... eller så är det något annat!" haha, jo de kunde vi ju också ha listat ut.

Vi bestämde oss också för att kanske hyra stuga över Valborg, hur kul skulle inte det vara? Ska försöka kolla upp hur jag jobbar, men de brukar ju gå att lösa. Vi har tittat på en camping utanför Strömstad, de vore perfekt ju. Vad skönt att komma bort ett tag.  Men det bestäms nog nu i slutet på veckan.


Idag har jag jobbat och sen ringde Jessica. Jag bjöd Jessica på mat, kändes som hon behövde det, men hon fick allt hjälpa till att laga den själv. Med lite tips från coachen, alltså Teo, lyckades vi göra färskpasta med ädelostsås, salami och skinka. Vi lyckades faktiskt och vill bara påpeka att vi gjorde såsen från scratch! Det ni!


Jag tror att det är någon väldigt intressant match på TV:n föresten, min granne skriker glädjerop som aldrig förr. Haha, undrar vad han hörde från mig då de var handbolls VM i så fall om jag hör han så här bra nu.


Nej, nu ska jag sova. Ska upp och jobba imorgon.  


Kommentarer
Postat av: walli

Jasså går det alltid att lösa det på jobbet för valborg.. men inte för tallinn tydligen!!!

JAG VILL TILL TALLINN :D

Postat av: Erika

Walli: Haha, men de är i Maj jag inte kan åka, hade vi åkt i april så inga problem!

2009-04-25 @ 19:01:50
URL: http://erijka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback