Det blir en brun jul!

Här kommer historien om min lyckade(?) hårfärgning.


Tisdag:
Jag hade köpt en hårfärg jag inte använt förut som Anna hade rekommendera. Jag trodde det var vanlig färgning jag hade köpt så jag ska på jakt efter en virknål eller en krok som man kan dra upp håret med genom färghettan.

Först går jag, Jessi och Mattias till Tina och ska fråga henne om hon har någon, men där var det ingen hemma.

Då går jag vidare till Murra och där sitter massa folk. Hon håller på att leta ihjäl sig efter en sådan grej men utan resultat.

Då går jag vidare hem till Anna, men där är bara Kalle hemma. Så jag och Kalle börjar ju leta genom Annas badrumsskåp efter en sådan men hittar ingen.

Då går jag, Jess och Mattias vidare till konsum och letar men hittar ingen där heller, så vi köper en kam istället.

När vi kommer hem till mig upptäcker vi att jag inte köpt vanlig färg, utan ett slingpaket där det klart finns en krok med.

Resultatet blev inte så bra eftersom färgen inte räckte. Jag hade blondare toppar än resten av håret, sen var luggen mörk.


Onsdag:
Nästa dag så ska jag ju rätta till det här, så Jess och Mattias kommer in igen. Jessi börjar dra slingor igen men då går ju den jävla kroken sönder. Då är klockan 20.40 så vi skyndar oss till Kronhallen. De har varken en "slingkrok" eller en virknål. Det blir alltså plattan i mattan ner till Coop som stänger 21. Vi har typ två minuters marginal på oss när vi kommer dit. Faktiskt så hittar vi en virknål och kan åka hem och göra nya slingor. Men vi missar ju luggen på något sätt igen.

Fredag: Innan jag ska hämta Erika och Jess så ska jag pensla i färg i luggen och på lite fler ställen som missats. Resultat: FJORTIS VITT SOM SKIFTADE I GULT UNDER LJUS!

Hopp, kommer ner till Tjörn och Alec ska hjälpa mig att färga mörkare blont. Resultat: GRÖNT!


Lördag:
Vi måste göra något åt det gröna så jag inser att det är dags att ge upp hoppet om blont hår och färgar det brunt.

Det blir ju ljusare i hårbotten än resten av håret, men jag tänker att jag skiter i det. Då kommer Erika fram och lyfter på håret i nacken och säger: "Det är blont här!" Men jag orkar inte mer!

Ner till ICA och köpa mer hårfärg var det, ja.

Tillbaka hos Teo hjälper Erika mig och färga det igen och då blev, tro det eller ej, resultatet helt okej.


Teos bror Filip kom och fråga mig vilken hårfärg jag egentligen ville ha, då svarade jag: "Den jag hade i måndags!" Det är sant!

Dessutom kan ju de flesta räkna ut att mitt hår kanske inte mår så bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback