Praktik och veckorna som gått.

Tillbaka hemma igen efter två veckors praktik i Lysekil. Egentligen skulle de ha blivit fyra veckor i Lysekil på två olika praktikplatser, men det blir inte alltid som man har tänkt sig. 


image23 Lysekil

____

Vecka 38
: skulle ha varit två veckor på Gullmarsstrands hotell och konferens, Lysekil. Ett otroligt fint ställe som låg ut över havet. Men efter tre dagar där förstod jag att det inte skulle bli mycket bättre än bädda sängar och skrubba toaletter, så tre dagar fick gott och väl räcka!
Vecka 39: Hittade inget nytt i Lysekil, så denna vecka fick spenderas i Degerfors. Hade praktik på Kanada Damshop. Det funkade absolut. Fick vara med och gå modell och visa kläder när jag hade praktik där. Det var faktiskt riktigt kul!
Vecka 40-41: Tillbaka i Lysekil igen. Denna gång var jag på Havets Hus. Det var ju inte som jag hade tänkt mig, men det funkade allt. Dock så var de ju inte någon turism.. fick mata fiskar, typ. Jag fick även göra ordning maten till fiskara. Rensa bläckfisk var ju kanske inte vad jag tänkt mig.
Under dessa veckor i Lysekil bodde jag med Alec och Ellen. Det var superkul! Tack tjejer för jag fick bo med er. And I will be back! Haha. Hoppas inte ni har nått mot det?
Sista kvällen bjöd jag alla jag kände i Lysekil på mat. Eller alla jag kände.. det var jag, Alec, Ellen, Nattis, Erica och Julia. Det var mysigt.

Måste ju även berätta om fredagen vi hade fest i Lysekil. Det var lyckat, men det var inte de jag skulle berätta. Det jag skulle berätta var hur jag, Alec och Teo blev väckta lördagen efter: In kommer Ellen, fortfarande full, och gör flygplanet. Hennes kläder? Skjorta, hot pants, blommiga gummistövlar, hatt och fyra slipsar. Det var verkligen en syn, haha!

Kom hem till Degerfors i fredags. Då var det direkt hem till Anna för 18 års fest, dock utan alkohol för Erika som ska och lämna blod imorgon. Var ganska trött så det blev att jag åkte hem bland de första. Men det var kul och träffa alla. Tack Anna för kvällen!
Lördagen blev det farmors 70 års fest. Egentligen fyller hon idag, men..
Söndagen hade mina f93 match, så då blev det Arvika

Vad händer nu framöver?
Imorgon ska jag och Jessica, som jag förövrigt inte har träffat sen innan jag åkte till Lysekil, och lämna blod. Båda blev accepterade som blodgivare. Det betyder förövrigt att ingen av oss varken har HIV eller Hepatit!
Fredag blir det utgång med Carro och Ida. Det ska bli kul. Då blir det Markoolio för hela slanten. Haha.
Lördag och Söndag blir det att jobba. Både den här veckan och nästa som det ser ut nu. Plus att jag nog ska jobba lite på höstlovet också.
Det är så skönt att höstlovet närmar sig, även fast det inte har varit mycket skola. Har varit så mycket annat med praktik, konferensen vi hade innan praktiken med de utländska gästerna, ect.

Måste även börja tänka om gällande projektarbete. Men jag tror att jag har min nya idé ganska klar. Vi ska ju åka på studieresa till Rom med klassen i slutet av trean och då har jag tänkt att jag ska fixa guidningarna. Det kan nog bli riktigt kul.
Nej, nu börjar nog detta inlägg att ta slut. Lovar dessutom att bli en bättre bloggare nu!

"Man vet inte vad man har förens man har förlorat det!"

Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback