Tokerier, tokerier!!

Nu har jag grävt ner mig långt ner i soffan.

Idag har jag faktiskt legat i... Det har både diskats, dammats, dammsugits, bakats och lagat mat. Det ni, vad har hänt med Erika Smeds?

Nu ligger jag på soffan och har på en bundesligamatch på TV:n, Rhein-Neckar Löwen möter Füchse Berlin, handboll blir inte mycket bättre än så här.

Tror Jenny och Tina kommer och äter paj sen.

 

Igår var det inflyttningsfest hos Catte och Sjögren efter jobbet. Innan det skulle jag, Tina, Jess och Jenny ses hemma hos Tina för att ta en fördrink. Tina hade till och med gjort en meny på kanske 10 drinkar man kunde välja mellan så lekte hon bartender i köket.

Jag och Jenny bestämmer oss för att ha Tema "Rock" på kvällen.
Sen dyker Blirren in och sen stund senare även Murra och Sophie. Då slår det med: Om alla är här, vem är då hos Catte? Catte hade skickat sms typ två timmar innan och frågat om vi kommer snart, men då var jag fortfarande hemma.

Jag sa att eftersom alla utom Anna var hos Tina kunde vi ju hoppas på att Anna var hos Catte, men tydligen skulle inte Anna komma alls.

Lite svårt hade vi att släpa oss från Tina då det fanns så mycket att dricka av där men blev i alla fall vidare till Catte. Satt där ett tag och bara tog det lugnt för att sedan gå till Wickan. Wickan hade bartömning så cider, öl, shot, ja, allt kostade 35:- så vi trodde det skulle vara jättemycket folk där men det var det verkligen inte. Helt dött och skittråkigt.

Jag var helt tokhungrig vid halv två så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Ville bara gå och äta men ingen vill följa med mig, så tänkte gå hem och äta istället. Hämtade min jacka och skulle säga hejdå till de andra, men då fick jag inte gå ensam för Jenny. Men hallå, det gör jag väl jämt?

Vi ryckte med Tina och sen gick vi till Max, kände mig helt elak för de verkade ha kul i alla fall. Catte och Sjögren följde också med. Det kan ha varit det godaste jag har ätit i hela mitt liv, så hungrig var jag. Sen blev det i alla fall hem och sova.

 

I tisdags kom ju jag och Zafer på lite spontant att vi skulle åka till Göteborg. Herregud, klockan halv två på onsdags morgonen landade vi i Götet och Alec som skulle hålla sig vaken till vi kom sov självklart som en stock.

På väg ner, ungefär vid Partille, börjar Zafer hoppa upp och ner, fram och tillbaka i vindrutan och skrika ”VART ÄR HALAL-BUTIKEN?!?!?”. What, vilken halal-butik och, ännu viktigare, hur tusan ska jag kunna veta det? Jag bröt ihop något så totalt och kunde inte sluta skratta åt killen.

Onsdagen då gick till så här:

Vaknade på Alec och Teos soffa i deras nya, inte så iordninggjorda lägenhet. Tog en macka och en kopp kaffe, gjorde oss ordning och hit Down Town-Göteborg.

Hämtade upp Alec på jobbet och åkte och köpte glass, LEJONET OCH BJÖRNEN!! Alltså åker ni till västkusten så är det alltså ett måste. Gå in och köp Bluebaerry-cheesecake, det är det bästa jag vet i hela världen tror jag… efter choklad.

Sen åkte vi ner på stan och gick och väntade på Jocke som skulle komma från Tjörn. Drack kaffe på Centralen så länge.

När Jocke kom så gick vi och åt kinamat och sedan åkte vi till Sottskogen och gick på Naturhistoriska museet. Det var faktiskt kul att gå där, tog två kort åt Jessi därinne, ett på en flamingo och ett på en pelikan så att hon ska förstå att det inte finns pullikaner (la även just in ordet ”pullikan” i min ordlista i Word, det borde alla göra.)

På Naturhistoriska museet hade de även siamesiska tvillingar på burk.

När vi skulle gå därifrån fick vi gratis bullar och det gjorde hela dagen tror jag.


Vi gick och spelade minigolf och jag kom inte sist, men det gjorde Alec, Mohahah!

Åkte hem till Alec och Teo och drack kaffe, satte oss i bilen och var hemma i Degerfors halv 11.

Kan ju även säga att på vägen hem satt Zafer beredd med kameran från Alec och Teos lägenhet till Allingsås utifall att han skulle se Halal-butiken!

Spontant och super kul!

 

Ah, avslutar med lite bilder från dessa evenemang.  


Turister på museet.


Flamingo, inte pullikan!


Pelikan, inte pullikan


Jocke på minigolfen.


Teo och Zafer.


Jag i min älsklingsbil.


Någon som ser Zafers Halal-butik?


Förfest hos Tina innan inflyttningsfest hos Catte och Sjögren.


Brudarna i soffan.


Tina både drack och blandade drinkar.


Tema "Rock" försökte jag mig på.


Men vet inte hur rock det är att sitta i soffan och dricka drinkar ur sugrör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback