The Weekend!

I fredags var jag ute med världens bästa brudar: Jess, Tina, Jenny, Anna, Sophie, Catte och Murra.

Det började med att jag åkte hem från jobbet, tog ett glas vin och börja göra mig ordning för utgång. Då ringer Tina och frågar vad jag gör och jag säger att jag dricker vin och gör mig ordning.

Efter knappt 15 minuter ringer det på min dörr och där står Tina och säger: ”-Jag vill också dricka alkohol!” Sen satte hon sig i min soffa och korka upp.


Vi mötte upp Jess, Jenny, Anna och Sophie utanför Jacks och gick in och åt. Jättebra mat där och vi hade Jonas som servitör och han lurade på oss så mycket drinkar.

Vi kom fram till att vi inte kunde sitta där och dricka mer efter som det blev liiiiite dyrt så jag ringde Jennys mamma och fråga om vi fick komma till dem och det fick vi. Vi skulle egentligen till Tina men Jenny bodde närmare.

Drog kortet i kortläsaren utan att kolla på summan och drog hem till Jenny, även Murra hade kommit då.

Vi dök in hos Jennys mamma och kompisar och satt och drack öl med dem tills de skulle gå. Catte kom med.

När vi skulle gå tar Anna på sig skorna och säger: ”De här är inte mina skor!” Haha, Jennys mammas kompis Gun hade tagit fel skor! Letade på dem och böt tillbaka skorna innan vi gick tillbaka till Jacks.

På Jacks drog Anna och Murra hemåt, vi andra blev pålurade mer drinkar av Jonas.

Från Jacks drog vi ner till Red Brick där Jennie jobbade. Tina, Jenny och Sophie drog på en gång, så var de bara tre…

Catte och Jess beställde att dricka och jag var hungrig så vi beställde en natchotallrik och vitlöksbröd.

Vid halv två orkade jag inte heller mer så jag gick hem.

Det var en superkul kväll i alla fall och det var länge sen nästan hela tjejgänget var samlat, bara Blirren som fattades, synd om henne för så kul hade vi!

 

Lördag hade jag lovat min moster att vara hundvakt till hennes hund Sally till på söndag. Jag tog bussen (det du, Jess!) in till Degerfors och hämtade henne, sen körde Stefan hem mig till Karlskoga.

Vi gick ut på en promenad och helt plötsligt springer vi in i Jenny och Tina som hade varit på marknaden och köpt brända mandlar, det bästa jag vet! … efter choklad. Tvingade av Jenny 50:- så jag med kunde gå och köpa det .

Hem och fixa till mig, vid fyra kom Tina och det var handbollstime! Sävehof vann både damerna och herrarna, vilket är en historisk händelse, aldrig förr har samma klubblag vunnit final samma år. Så det gjorde mig lycklig resten av helgen.

Tina och jag kunde inte sitta stil i slutet av matchen och terror-SMSa Alec under hela matcherna. Underbart!! Bra där, Sävehof!

Efter det dök Sophie och Blirren in och vi tittade på Dogma, vilken klockren film det är alltså! Se den!!

 

Söndag och jag och Sally följde med Zafer och tittade på Amerikansk Football. Fattade inte så mycket men de var kul att träffa Zafer i alla fall.

Sally och jag tog en promenad hem och softa tills det var dags och åka och lämna henne i Degerfors.
Sen åkte jag hem till Jenny och fick hallonpaj, Tina var också där. Vi kollade på mer resor till Thailand över jul och det verkar verkligen bli av, gud vad skönt.

Vi skulle gå på bio men ångrade oss och tog en hyrfilm istället.

 

Idag har jag jobbat och städat caféet på Boda.

Ska strax hem till mamma och äta, sen på bio med Jenny och Tina. Vi ska se ”Flickan från ovan” får vi se om det är något att ha.

 

Just ja, vill ni veta vad jag har ätit till middag i helgen?

 

Lördag: Tina kommer med massa ingredienser och ställer sig mellan Sävehofmatcherna i  mitt kök och gör köttgryta och potatis.

Söndag: Tina skickar och skriver att jag ska komma hem till henne och äta lasangette för att hon har lagat mat till en hel armé. När vi hade ätit klart sa hon åt mig att gå hem och ta hand om hunden. Haha.

Tack för maten, Tina!

 

By the Way, jag vill åka till Göteborg och bygga ett fort av kartonger med Alec, Teo, Jocke och Oskar!

 

Tack för att ni lyssna, over and out.


Lilla Sally


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback