Dagens fail: Mormor!

Idag fyller min mormor år, grattis, grattis.

Vi var hemma och åt hos henne förut, jag, mamma, syrran, morbror Kippen, kusin Sanna, mormors gubbe Lennart och mormor själv, såklart.

När mormor ska tända ljusen på borden börjar vi mobba mormor som vanligt. Jennifer blåser på ljusen som mormor tänder och mormor tittar på Sanna, som sitter på helt fel sida bordet av Jennifer och säger jätteargt: NEJ SANNA!

Haha, syrran och jag bryter ihop och Sanna tittar på mormor med en blick som säger: ”Vad har jag gjort?”.

Mormors ursäkt var i alla fall att vi andra (antar att vi andra är jag, Jennifer, Stoffe, Mackan, Jessika och Stefan, vi kusiner som är äldre än Sanna, allihop eftersom Sanna är yngst) vågar hon inte skälla på längre. Bra, mormor, ta ut det på den minsta!


Jag och mormor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback