Senaste/Kommande tiden.

Nu är det stora grejer på gång alltså. Haha..

Frisk igen efter min värdelösa förkylning, eller har ju fortfarande lite kvar. I fredags kväll i alla fall bestämde jag mig för att jag inte var sjuk längre utan gick hem till Anna. Hon var själv eftersom Kalle var på hockey eller nått.

Vi tog det typ bara lugnt. Sen kom även Murra, Wall, Blirren och Catte. Men de drog efter en stund.

Då började jag och Anna leta efter hundar på blocket, men Kalle kom hem och sa att de inte skulle ha någon hund. Då börjar vi titta efter andra djur, sen spåra allt ut. Det finns en tjej på blocket som på riktigt kallar sig för vandrandepinneuppfödare. Vad är det med folk egentligen?

Efter att ha fått nog av vandrandepinnar och andra konstiga djur gick vi över till Murra. Där satt vi väl i en och en halvtimme och leta efter tevereklamen med duvan för jag hade inte sett den då.

Sen blev det hem och sova. Väl hemma kom jag på att jag glömt mitt smörpaket hemma hos Anna.


Lördag sen. På dagen gjorde jag inte mycket. Sophie var hemma över dagen så hon kom och fikade. Sen kom min date och hämtade mig för vi skulle ner till musikpalatset och se årets nyårsrevy med Boda Borg. Min date var såklart Jessica.

 Revyn var helt okej, även om jag tyckte förra årets var bättre.

Efter revyn åkte de flesta ner till Harrys och käka. De kändes som det tog jättelång tid att få maten, men tillslut så.

Då fick jag sms av Chair att de var på Statt och att de ville att jag skulle komma.

Vi sitter kvar inne på Harrys och till slut kommer Tina inspringande och skriker att jag ska med henne in på statt. Då sa jag att jag kommer om en stund. Hur som helst; Tina är inte 23 år (det är åldersgränsen på Harrys, vi var ju där med jobbet så de var ju okej för oss) så hon hade tjatat hur länge som helst på vakten att få gå in en minut, hitta mig och ta med mig ut till statt.

Vi gick ut och dansa och jag hade jättekul fast jag typ inte drack! Det ni! Dock så drack ju Wall. Säger inget mer.

Sen så när vi skulle ut blev det först ett tjat från Catte vem av henne och jag som hade bäst bröst. Hon ryckte tag i någon kille och ville att han skulle vara domare. Då gick jag därifrån.

Sen utanför statt blev det ett tjat från alla om vi skulle på efterfest och i så fall var? Jag gick hem och sov. Det hade jag tydligen gjort rätt i.


Nästa dag åkte jag in vid 10 till Degerfors. Mina gamla handbollstjejer spelade match. Så jag åkte hem till mamma och slängde i en tvättmaskin och sen ner till Valla och såg matchen.

Sen gick jag upp till pappa och åt lunch. Då ringde Camilla och ville att jag skulle komma in och jobba. Så pappa körde hem mig och jag gick till jobbet.

Efter jobbet måste jag ju åka tillbaka till Degerfors och hämta min tvätt. Då bjuder mamma på middag. Det är så det ska vara: lunch hos pappa, middag hos mamma. Haha, neej då.


Igår åkte jag som vanligt på måndagar till jobbet. Slutade vid lunch. Då gick jag hem till Anna och Kalle. Kalles första fråga var: "Kommer du för att hämta ditt smör?" Kalle höll även på att laga mat och de frågade om jag ville äta med dem. Haha, jag äter oftare hos dem än vad jag äter hemma.

Tio och en halvtimme senare gick jag hem!

Kalle drog och Anna och jag satt typ och snacka, sen ringde Catte och hon skulle komma. Efter en stund dök hon upp och vi kom på att vi ville ha chips. Vi gick till konsum och köpte chips, choklad, kladdkaka och feta ost, mötte Blirren och gick hem till Anna igen och frossa.

Sen skulle Anna visa oss något på datorn. Hm, tänker inte berätta vad de slutade med att vi tittade på.

Kalle kom hem och skulle sova, så vi tyckte att vi borde gå.


Idag vaknade jag alldeles för sent. Men jag har både damma och damsugit här hemma, det ni!

Tänkte även bjuda på lite lägenhetsbilder (trotts att kameran är värdelös!) Jag har ju ändå bott här i 3 månader så det kanske är dags.

Vet inte vad det blir ikväll, förmodligen bara lugn hemmakväll.


Lite som är på gång då:


16 januari - 1 februari: Handbolls VM i Kroatien.


1-4 februari: Eftersom vi klarade de mål vi hade satt upp för 2008 på jobbet ska vi åka till Paris och gå på Euro Disney. Fy fan vad roligt! Det kommer bli top notch! Är bara besviken på att jag missar VM-finalen men de är smällar man får ta.


13 februari: Mamma hittat på något för familjen som vi inte har en aning om vad det är. Ska bli kul och se.


24-25 februari: Tjejerna på jobbet (Jag, Camilla, Sara och Erika) har snackat om att det skulle vara kul att hitta på något någon gång, så började vi snacka om kryssning. Camilla hade hittat en jättebillig kryssning i en tidning, men det var åldersgräns 21 på den och jag är ju 19 och Erika 18, så trodde inte det var ett alternativ.  Men Camilla ringde och kolla och vi fick åka, eftersom Camilla och Sara är över 21.

Så den 24 februari tar vi över Cinderella, haha.


Så ligger läget fram över.

CASA DE ERIKA:

 
Hallen

   
Köket

     
Vardagsrummet/Sovrummet


Kommentarer
Postat av: emelie

hahahah slänge in en tvättmaskin!

förresten, ofta du har sådär städat? ;)

Postat av: Erika

Emelie: Ja, slänger man inte in en maskin eller? :O

Haha, ja de har jag., Kanske bara lite mer saker framme ibland och kläder i soffan.

2009-01-13 @ 19:16:50
URL: http://erijka.blogg.se/
Postat av: emelie

haha vet ej! har aldrig hört det förut, har hört slänger in en tvätt i maskin eller en tvätt i tvättmaskin :D

aha mmmm visste jag väl ;)

2009-01-13 @ 22:45:34
URL: http://emmmelien.blogg.se/
Postat av: Anonym

vadå fel på mig? va du mena ? :) isåfall ligger det isläkten , idiote!

2009-01-18 @ 15:29:13
URL: http://jennifersmeds.blogg.se/
Postat av: walli

hahahaha "Dock så drack ju Wall" haha

2009-01-18 @ 15:38:54
URL: http://walli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback