Ny bil?

Jag tror inte att det är meningen att min mamma och Stefan ska köpa ny bil!
Ni som brukar läsa min blogg och har läst tidigare inlägg vet att de blev blåsta på 5.000:- för två veckor sen när de skulle köpa ny bil.
Men ialla fall, några dagar efter det hittade de en ny bil som vi nu haft i en vecka typ. Så i natt blåste det som bara den här och våra grannar a.k.a. the Nielsens har haft sin stuttsmatta ute hela vintern. Så när Stefan skulle åka till jobbet i morse och öppnade garageporten och ska ta ut mopeden så får han se typ det värsta! Våran uppfart där vi parkerar våra bilar är ganska lång, så längst in stod min bil, sen bakom den stod den nya volvon, bakom den stod forden som är typ gammal, sen i gargaet står gamla volvon som vi ska sälja.
Stefan öppnar ialla fall garageporten och får se: PÅ VÅRAN NY BIL LIGGER GRANNENS STUTTSMATTA! Så den har alltså blåst ner från deras tomt, stuttsat in i våran fords motorhuv, vidare in och upp på nya volvon. Motorhuven på forden har en stor buckla. Volvon har sprucken ruta och hela taket på bilen har en jättelång reva.. Helt otroligt vilken tur vi har, eller inte.
Det värsta var att om Stefan inte hade flyttat om bilarna igårkväll hade det varit forden och min bil som fått smällen. Det kanske hade varit bättre för min är äldre, mycket äldre, men jag är tacksam som faan!

(Bara att tillägga så har det blivit nått galet när jag gjorde nya kategorier i bloggen, så förra inlägget som heter "Jessicas party" hände egentligen i mars förra året!!)


Kommentarer
Postat av: emelie

jahaaa haha! trodde du typ gjort en minnesgrej av förra året ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback